تیلور سویفت و مسی

https://footballtherapy.ir/?p=3705 : لینک کوتاه

تیلور سویفت و لیونل مسی چطور بازار ورزش امریکا را منفجر کردند؟

نوشته ملانی آنزیدی/ اتلتیک امریکا

انتظار می‌رود که سوپربول امسال یکی از پربیننده‌ترین بازی‌های تاریخ NFL باشد. و این تا حدودی به لطف ستاره‌ای است که در زمین حضور نخواهد داشت. بله، داریم در مورد تیلور سویفت صحبت می‌کنیم.

به نظر می‌رسد “سویفتی‌ها” روز یکشنبه برای تماشای تیلور سویفت در استادیوم Allegiant در لاس‌وگاس دور هم جمع شوند.

آیا طرفداران واقعاً برای حضور تیلور سویفت اهمیت قائل می‌شوند؟ بر اساس نظرسنجی اخیر دانشگاه ستون‌هال، حداقل یک نفر از هر پنج آمریکایی می‌گوید خودش یا یکی از اعضای خانواده‌اش حتما می‌خواهند او را در روز بازی در ورزشگاه ببینند. این یعنی ۲۱ درصد آمریکایی‌ها تشنه دیدن اجرای تیلور سوییفت در سوپربول هستند. یک آمار خیره کننده!

تیلور سویفت در سوپربول

تیلور سویفت تنها نیست

اثر تیلور سویفت بر چنین رویدادی واقعی است. NFL اما تنها لیگ ورزشی آمریکا نیست که در حال حاضر با حضور یک سوپراستار بین‌المللی تقویت شده است.

همان طور که سویفت روی روان هواداران ورزش در آمریکا تسلط پیدا کرده، لیونل مسی هم از زمان امضای قراردادش با اینتر میامی، ورزش آمریکا را تحت تأثیر قرار داده. مسی هم در سوپربول دیده خواهد شد. او اولین حضورش را در یک آگهی تبلیغاتی در طول بازی تجربه خواهد کرد.

هم مسی و هم تیلور سویفت برندهایی هستند که فراتر از بازار عمل می‌کنند. آنها هر جا که بروند، سود به دنبال دارد.

انتظار می رود تور Eras سویفت یکی از پرسودترین کنسرت‌های تاریخ آمریکا باشد. پیتر کوهان، دانشیار مدیریت در کالج بابسون، در ماه اکتبر تخمین زده که سویفت حدود ۴.۱ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت. برایان وست، گزارشگر یو اس ای تودی، می‌گوید انتظار می رود اجرای سه کنسرت او در ژاپن ۲۲۸ میلیون دلار اقتصاد این کشور را تقویت کند!

دخترها به عشق تیلور سویفت می‌آیند

بینندگان بازی‌های NFL در این فصل ۷ درصد افزایش یافته است. این رشد، رکورد بینندگان یک فصل ان اف ال را جابجا کرد. در آمارهای این فصل یک جهش ۸.۱ درصدی در بین تماشاگران دختر ۱۲ تا ۱۷ ساله دیده می‌شود. اتفاقی که به خوبی تاثیر حضور سویفت را نشان می‌دهد. طبق گزارش Apex Marketing، تیلور سویفت تا به حال ۳۳۱.۵ میلیون دلار ارزش برای برندهای Chiefs و NFL ایجاد کرده است.

طرفداری دیوانه‌وار از مسی، یا چیزی که رسانه‌ها به آن مسی‌مانیا می‌گویند به جنون مشابهی دامن زده است. به گزارش آسوشیتدپرس، مسی طی ۲۴ ساعت پس از امضای قراردادش، بیش از هر چهره ورزشی دیگری از جمله تام برادی و لبرون جیمز، پیراهن‌ فروخت. روزی که تیلور سویفت در اولین بازی تیم Chiefs به عنوان تماشاگر شرکت کرد، فروش پیراهن‌های تراویس کلسه، دوست پسرش و بازیکن این تیم ۴۰۰٪ افزایش یافت.

مسی در سوپربول

مسی می‌فروشد

پس از امضای قرارداد مسی با MLS، بلیت‌های هر بازی اینتر میامی در خانه یا خارج از خانه، فروخته شد. اینتر میامی در ماه نوامبر اعلام کرد که بلیط‌های فصل جدید هم به طور کامل فروش رفته است. دو برابر شدن قیمت‌ها در برخی از بخش‌های ورزشگاه برای کسی اهمیتی نداشته.

حضور لیونل مسی در MLS  افزایش بینندگان تلویزیونی و تماشاگران در ورزشگاه را به دنبال داشت. هم زمان، اپل یک قرارداد بی‌سابقه شراکت با مسی بست. مسی طبق این قرارداد از افزایش حق اشتراک پخش مسابقات از طریق Apple TV سود می‌برد. ارزش باشگاه اینتر میامی از ۶۰۰ میلیون دلار قبل از آمدن مسی به بیش از یک میلیارد دلار در حال حاضر رسیده است.

تیلور سویفت و دوست پسرش

سایر مشاغل هم از این ستاره‌ها سود می‌برند

نمونه‌های تأثیر سویفت و مسی بر مشاغل بزرگ و کوچک بی‌پایان است.

وقتی لیونل مسی عکسی از پیتزای مورد علاقه خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت، مغازه میامی که آن را درست کرده بود خیلی زود شاهد صفی طولانی در اطراف مغازه‌اش بود. تیلور سویفت در حالی که بعد از بازی قهرمانی AFC در زمین جشن می‌گرفت، وقتی با دستبند TNT (تیلور و تراویس) رویت شد، جواهر فروش کوچکی که آن را ساخته بود بیش از ۲۰۰۰ درصد جهش فروش داشت.

با این حال، اثرات مسی و سویفت، در MLS و NFL، یکسان نیست. دانیل لادیک، متدولوژیست ارشد نظرسنجی دانشگاه Seton Hall می‌گوید: «یک تفاوت اساسی بین این دو وجود دارد.  MLS بدون مسی مطلقاً ردی در روایت ورزشی جهانی نخواهد داشت. NFL اما بدون تیلور سویفت همچنان بزرگ خواهد بود. او فقط راهی جدید برای استخراج طلا به برگزارکنندگان مسابقات نشان داده.»

لادیک می‌گوید مسی سال گذشته مسیر MLS را تغییر داده. او به قرارداد ۱۰ ساله ۲.۵ میلیارد دلاری اپل با لیگ فوتبال امریکا اشاره می‌کند.

در همین حال سویفت از وسط میدان دور است. تنها ارتباط آشکار او با NFL رابطه او با دوست پسرش است. «تاثیرگذاری تیلور سویفت بر چیزی که در آن بازی نمی‌کند، اجرا نمی‌کند یا مستقیماً در آن دخالت نمی‌کند، بی‌سابقه است. من نمی‌توانم در هیچ نقطه‌ای به موقعیت مشابه دیگری فکر کنم، چه ورزشی و چه غیرورزشی، که فردی از بیرون چنین تأثیری بر همه چیز داشته باشد.»

مسی ماندگارتر است

بعید است که تأثیر سویفت بر NFL طولانی مدت باشد. مگر اینکه NFL در تلاش خود برای جذب یا حفظ هر‌گونه علاقه جدید از سوی طرفداران جوانی که در سوپر بول شرکت می‌کنند، پافشاری کند. “وظیفه NFL است که ماشین بازاریابی باشد. آنها باید راهی برای حفظ بازارشان بیابند.”

لادیک انتظار دارد که تأثیر مسی در MLS طولانی مدت باشد. برخلاف هیاهویی که بسیاری از ستاره‌های بین‌المللی قبل از او ایجاد کردند. قبل از «اثر مسی»، «آزمایش بکام»  وجود داشت. و قبل از MLS، آمریکایی‌ها مسلماً نمادین‌ترین فوتبالیستی را داشتند که در خاک ایالات متحده بازی می‌کرد. پله برزیلی در نیویورک کاسموس. “مطمئناً شکی وجود ندارد که بکام یک نقطه عطف در تاریخ MLS است. او اما این اثر خود را حفظ نکرد. من احساس می‌کنم که در آن زمان بکام درسش را یاد گرفت و این بار اثر مسی حفظ خواهد شد.»

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *