مالو گوستو

https://footballtherapy.ir/?p=2661 : لینک کوتاه

آنالیز: آیا مالو گوستو جایگزین مطمئنی برای کاپیتان چلسی است؟

ریس جیمز یکی از بدشانس‌ترین فوتبالیست‌های عصر حاضر چلسی محسوب می‌شود. مدافع کناری انگلیسی چلسی که این فصل بازوبند کاپیتانی را بر بازوی خود می‌بندد مصدومیت‌های زیادی را متحمل شده و پس از بازی اول فصل، در تمرینات تیم مجددا مصدوم شده است. نقل و انتقالات تابستانی چلسی چهره‌های جدیدی را در بریج به ارمغان آورد که یکی از آن‌ها مالو گوستو، دفاع راست فرانسوی، است که از لیون به خدمت گرفته شده. گوستو که در ماه ژانویه رسما بازیکن چلسی شد، نیم فصل را در تیم فرانسوی قرضی بازی کرد و اکنون بخشی از تیم چلسی است و جایگزین ریس جیمز در تیم اصلی شده است.

وظایف دفاعی

مالو گوستو

اولین ویژگی هر دفاع کناری، چه فول بک باشد و چه وینگ بک، این است که وظایف دفاعی خود را به خوبی انجام دهد. اگرچه سیستم پوچتینو در لحظات مختلف از بازی تغییر می‌کند و جایگاه همه بازیکنان شناور است اما به طور کلی چلسی در ۴ بازی ابتدایی لیگ با سه مدافع بازی کرده و گوستو به عنوان وینگ بک راست کمی جلوتر توپ می‌زند. چلسی در این فصل تنها یک بار توانسته کلین شیت کند. تصویر بالا قلمروی دفاعی این بازیکن ۲۰ ساله فرانسوی را در بازی‌های این فصل لیگ برتر نشان می‌دهد. او در دوئل‌های زمینی عمکرد خوبی داشته و نرخ پیروزی ۶۶.۷ درصدی در این زمینه را ثبت کرده است. علاوه بر این، گوستو ۲۰ قطع توپ مهم انجام داده که سه بار آن‌ در داخل محوطه جریمه صورت گرفته است. در مجموع او در بخش دفاعی عملکرد شایسته‌ای داشته است.

وظایف هجومی

مالو گوستو

مالو گوستو تمایل به نفوذ از جناح راست دارد و البته که این وظیفه‌ای است که پوچتینو از بازیکنانش، به خصوص وینگ بک‌ها، می‌خواهد. گوستو تا اینجای کار دقت پاس عالی ۸۸.۶ درصدی را ثبت کرده است که شامل ۱۲ پاس به محوطه‌ی جریمه‌ی حریف با دقت پایین ۴۱.۷ درصد هم می‌شود. علیرغم داشتن دقت کم در ارسال به محوطه‌ی جریمه، گوستو دو پاس گل مقابل لوتون تاون را به نام خود ثبت کرد.

مالو گوستو

از ۱۷ سانتری که این بازیکن انجام داده، فقط ۵ سانتر هم تیمی‌ها را پیدا کرده. به نظر می‌رسد این یکی از زمینه‌هایی است که گوستو باید آن را بهبود ببخشد. اگرچه نمی‌توان عملکرد ضعیف او را در بخش هجومی توجیح کرد اما باید اذعان داشت که چلسی در تمامی این ۴ بازی با ۲ مهاجم، یعنی استرلینگ و جکسون، بازی را شروع کرده است و همچنین هماهنگی با بازیکنان جدید برای او کمی زمان بر است.

جایگزینی مناسب برای ریس جیمز؟

مالو گوستو

مالو گوستو در لیون به عنوان یک دفاع راست ثابت به بازی گرفته نمی‌شد، با این حال او تا به اینجای کار عملکرد قابل قبولی را ارئه کرده است. نمودار بالا مقایسه‌ی آمار جمیز و گوستو را در لیگ‌ در فصل ۲۰۲۲-۲۳ را نشان می‌دهد. ریس جیمز ذاتا دوست دارد به سمت دروازه حریف یورش ببرد و زیاد شوت بزند. از طرف دیگر گوستو در امر ارسال پاس درخشان بوده و نیز موقعیت خود را در طول بازی به خوبی حفظ می‌کند. دو بازیکن سبک متفاوتی از استایل بازی را دارند و گوستو بیشتر در امر دفاعی موفق بوده است. مالو گوستو به دنبال این است که پوچتینو را بیشتر تحت تاثیر قرار داده و برای جایگاهش در تیم بجنگد. چلسی در حال حاضر به دلیل نتایج ضعیف دچار کلافگی شده و قطعا در بازی‌های آینده عملکرد بهتری از بازیکنان خود مطالبه خواهد کرد.

 

منابع

Total Football Analysis Magazine – The Home of Tactical Analysis

Home – Football analysis, news, betting and opinion from Chelsea (chelseafcanalysis.com)

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *