آنالیز بازی منچستر یونایتد

https://footballtherapy.ir/?p=2754 : لینک کوتاه

آنالیز: هواداران منچستریونایتد چقدر باید نگران باشند؟

منچستر یونایتد اولین شکست خانگی خود در لیگ پس از یک سال را با نمایشی ضعیف مقابل برایتون متحمل شد. علیرغم شروعی درخشان، تیم اریک تن هاگ ۳-۱ شکست خورد. این شکست به این معنی است که منچستر یونایتد اکنون سه بازی از پنج بازی خود در این فصل را باخته است و با دو شکست‌ پی در پی به بازی اول گروهی لیگ قهرمانان اروپا در روز چهارشنبه خارج از خانه مقابل بایرن مونیخ می‌رود. هواداران، از همان دقیقه ۶۰ و ۷۰ اولدترافورد را ترک کردند تا یک هفته ناامید کننده را برای باشگاه به پایان برسانند. همه این‌ها در شرایطی بود که آنتونی پس از متهم شدن به حمله به سه زن، در زادگاهش برزیل ماند و جیدون سانچو توسط تن هاگ از تیم اصلی اخراج شد.

آنالیز بازی منچستر یونایتد

وقتی تن هاگ هو شد!

برای اولین بار در دوره ۱۳ ماهه مربیگری اریک تن هاگ، هواداران منچستر یونایتد نسبت به تصمیمات او معترض شدند. زمانی که خرید هویلاند با ۸۵ میلیون یورو (۷۳ میلیون پوند؛ ۹۳ میلیون دلار) اعلام شد، تن‌هاخ فکرش را هم نمی‌کرد زمان تعویض او در دقیقه ۶۴ بازی و در شرایطی که یونایتد ۲-۰ عقب افتاده از سوی بخش عمده‌ای از هواداران تیم هو شود.شاید تعویض هویلاند حدود یک ساعت بعد از اولین بازی خانگی‌اش برای یونایتد استراتژی اولیه تن‌هاگ بود. به هر حال مصدومیت کمر باعث شد او سه بازی ابتدایی فصل را از دست بدهد و تنها در چهارمین بازی نیمکت نشین شود، اما نارضایتی در بین هواداران قابل توجه بود. پس از سوت پایان بازی صدای هو کردن‌ها بیشتر شد.

تن هاگ بعدازظهر شنبه را با تیمی به پایان رساند که در آن آلخاندرو گارناچو و فاکوندو پلیستری به عنوان مدافعان کناری بازی می‌کردند و هانیبال مجبری هم‌ شماره ۱۰ تیم بود. هانیبال کمی بعد از اینکه برایتون نتیجه را ۳-۰ کرد، یک گل زیبا از راه دور زد اما بازیکنی که قبل از آن فقط سه بازی در لیگ برتر تجربه کرده بود، نمی توانست در برنامه اولیه بازی باشد.

آنالیز بازی منچستر یونایتد

برایتون می تازد

این برایتون بود که بازی را  قوی‌تر به پایان رساند، آنسو فاتی در دقایق پایانی یک فرصت خوب گلزنی را از دست داد!  نگرانی هواداران یونایتد زمانی زیاد شد که بازیکنانی که فصل گذشته به آنها تکیه می‌کردند در این بازی تماشاگر بودند. کاسمیرو دوباره خسته به نظر می‌رسید و تعویض هم شد، در حالی که لیساندرو مارتینز برای دومین بار روی یک حرکت مشابه کاملاً توسط پاسکال گروس مغلوب شد.

وقتی ژائو پدرو در ۲۰ دقیقه مانده به پایان بازی، سومین گل برایتون را زد طرفداران یونایتد توقع داشتند اونانا توپ را سیو کند. نگرانی وقتی به اوج می‌رسد که به این نکته فکر کنیم که برایتون علیرغم ایجاد چندین تغییر در تیم خود پس از فروش‌های بزرگ تابستانی، سال ها جلوتر از یونایتد به نظر می‌رسید. هواداران برایتون در بازه پایانی مسابقه که یونایتد توپ را بیشتر در اختیار داشت در ورزشگاه، آواز می‌خواندند: “ما می‌خواهیم توپ‌مان را پس بگیریم.”

کجای نقشه تن‌هاگ اشکال داشت؟

بعد از ۱۵ دقیقه ابتدایی که شدت حملات یونایتد امید یک برد خوب را برای هوادارانش به ارمغان آورد، همه چیز تغییر کرد. بازی با پای فوق‌العاده مدافعان میانی برایتون، لوئیس دانک و یان پل ون هکه، به تیم روبرتو دی زربی اجازه داد مدل پرسینگ معروفش را اجرا کند. آن‌ها پس از گل دنی ولبک در دقیقه ۲۰، باقی مانده نیمه اول را کاملا کنترل کردند. افت شدت حملات تنها مشکل پیش روی یونایتد نبود. آنها وقتی صاحب توپ بودند نقشه تهاجمی واضحی نداشتند، غیر از اینکه در ضدحملات توپ را به مارکوس رشفورد بدهند. رشفوردی که علیرغم ایجاد موقعیت‌های نسبتا خوب با کمک آن پاس‌ها موفق به گلزنی نشد.

در نیمه دوم، اوضاع برای منچستر یونایتد بهتر نشد، توانایی برایتون درپرسینگ و بازپس‌گیری توپ و گرداندن راحت آن در زمین به آنها اجازه داد دو گل دیگر اضافه کنند. نداشتن برنامه تهاجمی مشخص باعث شد منچستر در نیمه دوم هم نتواند به بازی بازگردد. علاوه بر این، ضعف مدافعین کناری تیم تن هاگ باعث شده آن‌ها در ضد حملات همیشه از وسط زمین پیش بروند و این برای تیمی که به دنبال بهبود بازی خود است اصلا کافی نیست.

آنالیز بازی منچستر یونایتد

آیا قرار است درباره کیفیت هویلاند هم نگران‌ باشیم؟

مرد ۲۰ ساله خط حمله یونایتد از هر جهت یک مهاجم مدرن به نظر می‌رسد. او به طرز ویرانگری سریع است و همیشه در یک خط مستقیم به سمت مدافعین می‌دود. با ۱۹۱ سانتی‌متر قد، او می‌تواند با قوی هیکل‌ترین مدافعان لیگ تن به تن شود و در  باکس حریف خود را به توپ برساند. او خام است، اما به شدت مستعد به نظر می‌رسد. عالی در پرس از جلو، عالی در دویدن و آماده برای قمار کردن بر روی توپ‌های مرده در محوطه.

هویلاند ۱۵ لمس در حدود یک ساعت (۶۴ دقیقه) در زمین داشت و مانند اولین بازی‌اش در برابر آرسنال نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از هماهنگی با مارکوس رشفورد داشت. اگر قرار است رشفورد حامل توپ‌های تیم در نیمه‌فضاها باشد، مرد دانمارکی باید از نظر فیزیکی برنده جدال‌های یارگیری در داخل محوطه باشد و در داخل و اطراف نقطه پنالتی حرکت کند. او در آستانه اولین بازی رویایی در اولدترافورد بود. در دقیقه ۴۲ یک پاس رو به عقب از طرف رشفورد را به گل تبدیل کرد و بازی ظاهراً مساوی شد. این لحظه طلایی به یونایتد فرصتی می‌داد تا بازی را در نیمه دوم برگرداند. متأسفانه برای آنها، VAR مداخله کرد و معلوم شد توپ رشفورد کامل از خط عرضی رد شده.

 

به دور از فریادها و هو کردن‌های تماشاگران در اولدترافورد این بازی یک کورسوی امید برای تیم تن هاخ داشت. ترکیب رشفورد و هویلند نشانه‌هایی از بازی ترکیبی تهاجمی نشان می‌دهد. شاید این ترکیب، تنها راه نجات مرد هلندی در این فصل باشد.

یونایتدی هستی؟ این مطالب را هم بخوان:
همه آنچه باید درباره ماجرای آنتونی بدانید
اعتراض هواداران یونایتد بعد از بازی با فارست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *