وستهم

https://footballtherapy.ir/?p=2775 : لینک کوتاه

آنالیز: چطور وستهم بدون دکلن رایس پیشرفت کرده؟

آنالیز فوتبال تراپی از وضعیت تیم های وستهم، پالاس و برنتفورد بعد از فروش ستاره های اصلی شان.
بخش اول: وستهم

این گزارش از وب سایت اتلتیک ترجمه شده است.

برای دیدن اصل گزارش کلیک کنید.

زمانی که جک گریلیش در سال ۲۰۲۱ با شکستن رکورد نقل و انتقالات بازیکنان بریتانیایی از استون ویلا به منچسترسیتی پیوست، کریستین پرسلو، مدیرعامل ویلا، برنامه آنها را برای دوران پسا گریلیشی باشگاه توضیح داد: “هرگز قصد ما این نبود که جک را با یک فوتبالیست جایگزین کنیم. استراتژی ما این بود که ویژگی‌های کلیدی جک را تجزیه و تحلیل کنیم – خلاقیت، پاس گل‌ها و گل‌هایش – و این ویژگی‌ها، به علاوه ویژگی‌های بیشتر را در سه بازیکن جلو پیدا کنیم.” پرسلو به طور واضحی خواهان “کاهش وابستگی بیش از حد به یک ستاره” در تیمش بود. آنها با پول فروش گریلیش با امیلیانو بوئندیا، لئون بیلی و دنی اینگز قرارداد امضا کردند.

ویلا در دومین فصل خود در لیگ برتر (۲۰۲۰-۲۰۲۱) یازدهم شد و قدرت مالی و قدرت لازم برای به دست آوردن یک جانشین مستقیم برای گریلیش را نداشت. اما آنها فصل بعد را در رده چهاردهم به پایان بردند، با بردهای کمتر، گلهای کمتر، گلهای خورده بیشتر و امتیازات کمتر.

هیچ کدام از تیمهای وستهم (چهاردهم)، کریستال پالاس (یازدهم) یا برنتفورد (نهم) در جمع هشت تیم برتر لیگ فصل گذشته قرار نگرفتند و همگی در تابستان حداقل یک بازیکن کلیدی خود را از دست داده‌اند. با این حال در اولین دور تعطیلی لیگ به خاطر بازی‌های ملی و بعد از  چهار بازی در شروع فصل جدید، هر سه باشگاه در جمع هشت تیم برتر قرار دارند.

وستهم دکلان رایس را به آرسنال فروخت. او ۲۰.۶ درصد از پاس‌های رو به جلوی آنها در فصل گذشته را به خود اختصاص داد، که بالاترین نسبت هر بازیکن در یک باشگاه لیگ برتری بود، رایس بازپس‌گیری ۱۵.۹ درصد از توپ‌ها را هم انجام داد، که دومین نسبت برتر در میان هافبک‌های دفاعی است.

ویلفرد زاها کریستال پالاس را ترک کرد و با انتقالی آزاد به گالاتاسرای پیوست. از سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹، او روی ۵۹ گل پالاس تاثیر مستقیم داشته (۴۶ گل، ۱۳ پاس گل) بیش از هر بازیکن دیگری در باشگاه. برنتفورد از ماه می پس از تعلیق ایوان تونی به دلیل نقض مقررات شرط بندی، بدون خرید بازیکن جایگزین او وارد لیگ شد. تونی در فصل گذشته ۳۴ درصد از گل‌های برنتفورد را در لیگ به ثمر رساند که سومین نسبت بالا در بین بازیکنان لیگ برتر است. شبیه مثال رفتار استون ویلا پس از گریلیش، هر سه باشگاه ممکن است شروع سختی را برای فصل ۲۰۲۳-۲۴ پیش بینی کرده باشند، اما در مجموع شش برد، پنج تساوی (شامل ۱-۱ بین پالاس و برنتفورد) و تنها یک باخت (پالاس در خانه آرسنال) دارند.

وستهم بدون رایس: شاید حتی بهتر از قبل!

” ما دکلن را فروختیم و یک کاپیتان از دست دادیم، اما فکر نمی‌کنم ضعیف‌تر شده باشیم.” ولادیمیر سوفال، مدافع راست وستهم، که انتظار ۱۰ امتیاز از این چهار بازی را نداشته، به خبرنگار اسکای می‌گوید: ” ما واقعاً کار ویژه‌‌ای برای جذب بازیکنان جدید انجام دادیم.” این بهترین شروع آنها در یک فصل در ۲۴ سال گذشته است.

مویس در پیش فصل گفت “شما نمی‌توانید رایس را با یک بازیکن جایگزین کنید، ما باید راه دیگری پیدا کنیم.” جذب ادسون آلوارز از آژاکس و جیمز وارد پراوس از ساوتهمپتون، وزن خط میانی آنها را بالا برده است. لوکاس پاکتا که فصل گذشته به عنوان شماره ۱۰ قرارداد امضا کرد و اغلب در کناره‌ها بازی می‌کرد، این فصل بیشتر در پست تخصصی‌اش مورد استفاده قرار گرفته.

وستهم فصل پیش را با تلاش برای بازی تدافعی بر اساس پرس در زمین خودی آغاز کرد، اما در این فصل آن‌ها تاکتیک‌های ضدحمله‌ محوری که فصل گذشته با کمک آن لیگ کنفرانس را به دست آوردند، دو برابر کرده‌اند.

آنالیز بازی وستهم

آنها در لیگ کنفرانس بدون متحمل شدن حتی یک باخت جام را بالای سر بردند و از مرحله یک چهارم نهایی به بعد در مالکیت توپ نسبت به حریف همیشه سهم کمتر را داشتند. بردهای ۳-۱ پشت سر هم آنها در بازی‌های اول لیگ برتر این فصل – ابتدا در خانه با چلسی و سپس خارج از خانه مقابل برایتون – مسترکلاسی از  ضدحمله به روش دیوید مویس بود. وستهم هشت موقعیت بزرگ در آن دو بازی خلق کرد (چهار گل) و تنها سه موقعیت به حریفان داد، اما با مالکیت تنها ۲۴ و ۲۲ درصد.
در سه بازی از چهار بازی اول ترکیب اولیه دیوید مویس تنها یک تغییر داشت: آنجلو اوگبونا به جای آگوارد که نمی‌توانست برابر برایتون بازی کند. مایکل آنتونیو (شماره ۹)، جرود بوون (بال راست) و سعید بن‌رهما (بال چپ) در ۳ بازی از ۴ بازی، مهاجمان اصلی بودند.

آنالیز بازی وستهم

آنالیز بازی وستهم

وستهم این فصل با سیستم ۴-۱-۴-۱ و به صورت فشرده با وینگرهایی که مدام
برای حمایت از مدافعان کناری به عقب برمی‌گردند بازی کرده.

آنالیز بازی وستهم

در این صحنه ادسون آلوارز به مدافعان اضافه می‌شود، برای جلوگیری از خطر ایوان فرگوسن

آنالیز بازی وستهم

آنالیز بازی وستهم
در صحنه گل اول جلوی برایتون ، وارد-پروز با یک پاس حمله را شروع کرد
و بلافاصله آنتونیو را به پشت مدافع فرار کرد.

آنالیز بازی وستهم

در بازی با چلسی وارد-پروز پس از یک پاس اشتباه از اکسل دیاسی، توپ مشابهی را برای آنتونیو فرستاد.
آنتونیو هم با یک ضربه عالی از زاویه بسته نتیجه را ۲-۱ کرد.

 

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *