آنالیز بازی کریستال پالاس

https://footballtherapy.ir/?p=2787 : لینک کوتاه

آنالیز: چطور کریستال پالاس بدون زاها پیشرفت کرده؟

آنالیز فوتبال تراپی از وضعیت تیم های وستهم، پالاس و برنتفورد بعد از فروش ستاره های اصلی شان.
بخش دوم: کریستال پالاس

 

این گزارش از وب سایت اتلتیک ترجمه شده است.

برای دیدن اصل گزارش کلیک کنید.

روی هاجسون، سرمربی کریستال پالاس ماه گذشته در مورد ابرچی ازه، شماره ۱۰ تیم، گفت: «ما نمی‌خواهیم روی او فشار بیاوریم. زاها تا حدودی این بار را برای مدت طولانی به دوش می‌کشید، جایی که تیم‌هایی که مقابل ما بازی می‌کردند فکر می‌کردند اگر او را خفه کنیم، می‌توانیم بازی را ببریم. ما باید مطمئن شویم که این وضعیت در مورد Eze ایجاد نمی‌شود. ما به او به عنوان بخشی از واحد حمله خود نیاز داریم.”

فصل گذشته، کریستال پالاس با زاها و اولیسه در دو طرف و ازه به عنوان شماره ۱۰ در سیستم ۴-۲-۳-۱ یا شماره ۸ در سیستم ۴-۳-۳ بازی می‌کرد. این بدان معنا بود که آنها چندین دریبل‌زن جذاب داشتند، بازیکنانی که به طور طبیعی مدافع مستقیمشان را بر می‌داشتند، خطاها را برنده می‌شدند و در موقعیت‌های خطرناک‌ فضا ایجاد می‌کردند.

هاجسون در این فصل هافبک مرکزی خود را تغییر داده است. هنوز هم ۴-۳-۳ بازی می‌کند اما با “دو بازیکن در موقعیت شیخ دوکوره! این یعنی دو هافبک دفاعی به جای یک هافبک.

هاجسون می‌گوید: “این از بسیاری جهات کمک کرده است – یک یا دو بازیکن از  بینمهاجمان را آزاد می‌کند و به ویژه به ما هنگام از دست دادن توپ در منطقه دفاعی پوشش اضافی می‌دهد.” اساساً، پالاس از یک واحد دفاعی پنج نفره (یک هافبک دفاعی به‌علاوه چهار مدافع) و یک واحد جلو پنج نفره (دو شماره ۸، دو وینگر و یک شماره ۹) به یک واحد ۶ تایی درعقب و یک واحد چهارتایی جلویی تغییر تاکتیک داده است.

آنالیز بازی کریستال پالاس

جفرسون لرما در تابستان با انتقالی آزاد از بورنموث به پالاس آمد و دوکوره  به عنوان یک محور دوگانه پشت ازه عمل می‌کند.جفری شلوپ، وینگر چپ (که قبلا شماره ۸ بازی می‌کرد)  به اصطلاح به تو می‌زند و  این به تاریک میچل، مدافع چپ اجازه می‌دهد رو به جلوتر بازی کند. دفاع راست یعنی جوئل وارد معمولا عقب زمین می‌ماند.

آنالیز بازی کریستال پالاس

Eze جادوی پالاس در این فصل است. پس از چهار بازی، او بیشترین شوت (۱۹)، بیشتری ضربه در یک سوم حریف (۱۳۳) و بیشترین دریبل موفق (۱۳) را دارد. حرکت و موقعیت او در سنجاق کردن هافبک‌ها به هم و باز کردن سایر زوایا برای ارسال پاس مهم است.در اینجا، ما ازه را در بازی برنتفورد می بینیم. موقعیت یابی ازه باعث شده کریستین نورگارد به سمت او منحرف شود. این جوری زاویه‌ای برای لرما باز می‌شود تا بتواند به شماره ۹ یعنی اودسون ادوارد پاس بدهد. و ادوارد در حرکت بعدی توپ را به شلوپ می سپارد.

آنالیز بازی کریستال پالاس

شلوپ میچل را در حال فرار به پشت مدافع راست برنتفورد آرون هیکی می‌بیند و پاس را در فضای خالی می‌اندازد.

آنالیز بازی کریستال پالاس

موقعیت جدید میچل خلاقیت از دست رفته زاها جبران می‌کند – پالاس از نظر تاریخی با حضور زاها، یک تیم مسلط در سمت چپ بود. میچل با فرارهایش موقعیت مناسبی برای دریافت پاس‌های بلند و تعویض منطقه بازی ایجاد می‌کند. در اینجا، اندرسن دبل پیوت را نادیده می‌گیرد و یک توپ بلند برای میچل می‌فرستد.

آنالیز بازی کریستال پالاس

پاس گل میچل در مقابل وولوز نمونه دیگری از موقعیت‌سازی ازه است. او به نیم فضای چپ می‌رود و یک خط عبور از دوکوره به دفاع چپ باز می‌کند.

آنالیز بازی کریستال پالاس

و میچل یک سانتر بی‌نقص برای ادوارد می‌اندازد و شماره ۹ پالاس دروازه را باز می‌کند.

هایلایت بازی کریستال پالاس- ولووز را از یوتوب ببینید.
اگر از این مطلب خوشتان آمد این را هم ببینید:
آنالیز: چطور وستهم بدون دکلن رایس پیشرفت کرده؟

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *