https://footballtherapy.ir/?p=2529 : لینک کوتاه

از نظر هوش مصنوعی، خرید هری‌کین برای بایرن اتفاق خوبی خواهد بود؟

نوشته مارک کری، خبرنگار اتلتیک

با توجه به اینکه غول دیتا حالا کاملاً از چراغ جادو خارج شده است، به نظر می‌رسد در بین باشگاه های فوتبال بزرگ استفاده از دیتا همچنان به اندازه کافی مورد قبول نبوده است.

سرمایه گذاری روی داده‌ها یک چیز است، جایگذاری موفقیت آمیز آن در روند کاری یک باشگاه چیز دیگر. کافی است به برنتفورد و برایتون نگاه کنید تا ببینید چگونه از داده‌ها برای به حداکثر رساندن سود در بازار استفاده شده است. مسیری که به هر دو باشگاه اجازه می دهد در سال های اخیر بالاتر از حد خود حرکت کنند.
برخی از هواداران ممکن است هنوز در برابر ایده استفاده از داده‌ها در فوتبال مقاومت کنند، اما تعداد کمی از آنها می‌توانند کاربرد آن را به عنوان ابزاری برای دقیق‌تر کردن تصمیم گیری در هنگام جستجوی یک بازیکن رد کنند.
به عنوان انسان، ما مملو از تعصبات هستیم – اغلب با دلایل موجه. قوانین، میانبرها و اکتشافاتی را در اختیار ما قرار می دهند تا به ما کمک کنند جهان را درک کنیم، اما این سوگیری ها می توانند خطاپذیر باشند.
البته مدل‌های سنتی هرگز نباید میدان را ترک کند. این به شما امکان می دهد زبان بدن، خلق و خو و شخصیت یک بازیکن را ارزیابی کنید. با این وجود، به طور گسترده پذیرفته شده است که این روش نه به لحاظ زمانی و نه حتی هزینه‌ای مقرون به صرفه نیست.
در چند سال گذشته نمونه‌های بسیار خوبی از باشگاه‌های لیگ برتر وجود دارد که معیارهای جدید و روش‌های جدیدی برای نگاه کردن به داده‌ها تولید می‌کنند.
ChatGPT OpenAI ممکن است شناخته شده ترین نمونه هوش مصنوعی برای مردم باشد. حالا یک شرکت داده پردازی در دنیای فوتبال با نام تجاری SentientSports یک نسخه اختصاصی و مخصوص فوتبال از ChatGPT – به نام ScoutGPT – طراحی کرده‌ که از داده‌های زنده استفاده می‌کند تا به هر کاربر اجازه می‌دهد درباره یک بازیکن یا تیم سؤال بپرسد و پاسخی را دریافت کن.
بیایید امتحانش کنیم .
پنج مهاجم برتر زیر ۲۵ سال که توانایی پرس از بالا دارند و ارزش آنها زیر ۳۰ میلیون پوند (۳۸ میلیون دلار) است، چه کسانی هستند؟
پاسخ،  فهرست کوتاهی است از جمله لوئیس اوپندا، مهاجم جدید RB لایپزیگ، راندال کولو موانی از آینتراخت فرانکفورت و اویهان سانست از اتلتیک بیلبائو که بر اساس مدل‌های تحلیلی SentientSports شناسایی شده‌اند

نقل و انتقالات
به طور خاص، پتانسیل عظیمی برای هوش مصنوعی وجود دارد تا با تجهیز آن به ابزارها و تجزیه و تحلیل هایی که باشگاه ها در تصمیم گیری خود برای خرید بازیکن از آنها استفاده می کنند، آینده تجربیات دیجیتال را برای تیم‌ها  متحول کند.

به عنوان مثال، هوش مصنوعی می‌تواند به باشگاه‌ها کمک کند تا با هواداران به زبان مادری‌شان تعامل داشته باشند و حس ارتباط با تیمی را که احتمالاً هزاران مایل دورتر است، تقویت کند.
ایجاد این تعامل مستقیم بین باشگاه و هواداران می‌تواند چالش‌های واقعی برای باشگاه‌ها ایجاد کند، اما تیم SentientSports با تکیه بر تجربه دوران وودوارد در منچستریونایتد به دنبال پر کردن این شکاف است.

حالا بیایید مستقیم سراغ داغ‌ترین انتقال تابستان امسال برویم: هری کین

آنالیز ترنسفر هری کین

در انتقال هری کین به بایرن مونیخ، هواداران می توانند به سادگی با یک گزارش جامع از طرف موسسه SentientSports ، شایستگی این بازیکن ۳۰ ساله را برای سیستم توماس توخل جستجو و نقاط قوت و ضعف او را مشخص کنند.
شاید مهم‌ترین جادوی شرکت‌هایی که خدمات هوش مصنوعی ارائه می‌دهند ترجمه تحلیل‌های پیچیده برای مدیران و طرفداران فوتبالی باشد. این فناوری باید با کاربر سازگار شود، خواه طرفدار، تحلیلگر داده، مدیر ورزشی یا مدیر عامل.
واقعا مهم نیست که علم داده چقدر خوب است، سخت ترین قسمت توضیح دادن این موضوع به کسی است که یک ” فوتبالی” است و می خواهد با اصطلاحات فوتبالی صحبت کند.
کاربرد و تولید هوش مصنوعی در دنیای فوتبال در حال رشد است و شرکت هایی مانند aiScout به بازیکنان پایه اجازه می دهند تا عملکرد خود را در یک اپلیکیشن ثبت کنند و این اطلاعات می تواند توسط باشگاه‌ها ارزیابی شود.


داشتن یک رابط که در آن افراد می توانند در مورد خروجی ها سؤال بپرسند، جایی است که هوش مصنوعی مولد خودش را نشان می دهد. اگر یک مدیر ورزشی از اطلاعات ارائه شده مطمئن نیست، می‌تواند سوال بپرسد، مثال‌های بیشتری بخواهد و با فناوری هوش مصنوعی که زیربنای ScoutGPT است گفتگو کند.
در حالی که فوتبال همیشه برای سرگرمی هواداران خواهد بود، در سال‌های اخیر تمرکز بر تجارت فوتبال پررنگ‌تر از همیشه شده است. برای داشتن یک کسب‌وکار موفق، باید فرآیندهای خود را بهینه کنید و استفاده از فناوری‌های پیشرفته اغلب یک راه کلیدی برای دستیابی به آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *