کول پالمر

https://footballtherapy.ir/?p=2966 : لینک کوتاه

کول پالمر: از شوخی نقل و انتقالات تا مهره خاص پوچتینو

نوشته لیام تومی/ اتلتیک

بیش از ۱۸ ماه از زمانی که کول پالمر در پاسخ به سوال یک مصاحبه‌گر تلویزیونی در مورد اولین گلش در جام حذفی برای منچسترسیتی در برابر سویندون گفت: « پرم(اشاره به لقب خودش) به زودی می‌آید» می‌گذرد.

ستاره شدن خیلی بیشتر از آنچه کول پالمر پیش‌بینی می‌کرد طول کشید. او این کار را بالاخره مقابل برنلی در ورزشگاه ترف مور در روز شنبه همراه با چلسی انجام داد. او در دقیقه ۵۰ به عنوان پنالتی‌زن چلسی جیمز ترافورد، هم تیمی‌اش در زیر ۲۱ سال انگلیس را شکست داد و محبوب دل هواداران شد.

این لحظه‌ای بود که پالمر منتظرش بود. او در پنج بازی قبلی خود از زمان پیوستن به چلسی از سیتی در یک قرارداد غافلگیرکننده به ارزش اولیه ۴۰ میلیون پوند (۴۹ میلیون دلار) به طرز چشمگیری در حال پیشرفت بود.

کول پالمر

کول پالمر وارد می شود

مائوریسیو پوچتینو، سرمربی تیم، درست مانند بازی مقابل فولام در روز دوشنبه، پالمر را در سمت راست در سیستم ۱-۳-۲-۴ خود قرار داد، اما به او این آزادی را داد که به طور منظم به چیزی شبیه به نقش شماره ۱۰ رفت و برگشت داشته باشد.

پالمر به خوبی در این بازی از غریزه خود استفاده کرد تا بفهمد چه زمانی در جناح راست بیشترین بازدهی را دارد و چه زمانی ممکن است تاثیر بیشتری در مناطق مرکزی زمین  بین خطوط دفاعی برنلی خواهد داشت. جایی که می‌تواند در نیم‌فضاها پاس‌ها را دریافت کند و توپ را به داخل محوطه هدایت کند.

پوچتینو پس از بازی در مصاحبه‌ای با بی بی سی گفت: “او بازیکن بسیار با استعدادی است و کیفیت بالایی دارد و وقتی آمد مرا غافلگیر کرد.”

او می‌گوید: « در طرز شناسایی موقعیت‌ها و آنچه تیم در هر موقعیتی به آن نیاز دارد، پالمر بازیکنی است که می‌تواند با هم تیمی‌هایش ارتباط برقرار کند. (او) هنوز خیلی خیلی جوان است، اما شخصیتی عالی و استعداد و کیفیتی دارد که من به آن ایمان دارم.»

کول پالمر

یک مکمل واقعی!

تصادفی نیست که سه بازی پالمر در چلسی برای اولین بار تحت هدایت پوچتینو سه پیروزی متوالی را به همراه داشته است، با افزایش پیوسته تعداد گل‌ها در خط حمله‌ای که قبلاً ضعیف بود. هوش او با و بدون توپ در سمت راست، مکملی فوق‌العاده برای سرعت استرلینگ یا میخایلو مودریک در سمت چپ است. ضمن اینکه پالمر یک چشم دقیق برای پاس دقیق هم دارد.

این ویژگی‌ها زمانی که بازی باز می‌شود، او را خطرناک‌تر می‌کند. یک وینگر معمولی هنگام دریافت پاس کوتاه استرلینگ از لب خط سعی می‌کنند فضا را برای زدن ضربه خود ایجاد کنند، اما پالمر در دقیقه ۷۴ بازی با برنلی متوجه شد که نیکلاس جکسون در موقعیت بهتری قرار دارد و توپ را به او رساند، درست همانطور که مقابل برایتون کار مشابهی انجام داد.

باورنکردنی برای ایجنت ها

کمتر از یک ماه پیش، چندین ایجنت ناشناس لیگ برتر گفتند از خرید پالمر توسط چلسی شوکه و گیج شده‌اند. یکی از آن‌ها اشاره کرده بود که مبلغ انتقال توافق شده برای او باور نکردنی است بخصوص که چلسی پول بیشتری نسبت به انتقال جیمز مدیسون به تاتنهام پرداخت کرد،

برای برخی در صنعت نقل و انتقالات فوتبال انگلیس، این حرکت چلسی شوخی روز آخر پنجره تابستانی بود. تست‌های بزرگ‌تری برای پالمر و چلسی نسبت به  بازی برنلی در پیش است؛ تیم‌هایی که ثابت کرده‌اند میزبان بسیار خوبی برای غول‌های لیگ برتر هستند. آرسنال بلافاصله پس از تعطیلات بین المللی اکتبر، میهمان چلسی خواهد بود. این یک آزمون بزرگ برای نشان دادن مسیر پروژه پوچتینو در چلسی خواهد بود.

پالمر البته ابتدا باید به ترافورد و سایر هم تیمی‌های زیر ۲۱ ساله خود در تیم ملی انگلیس بپیوندد و آنها را برای رویارویی با صربستان و اوکراین در مقدماتی دوره بعدی مسابقات قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا، همراهی کند.

4 پاسخ

  1. بازتاب: teva tadalafil

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *