تونی بلوم، مالک برایتون

https://footballtherapy.ir/?p=2704 : لینک کوتاه

تونی بلوم مالک برایتون: همیشه آماده فروش بازیکنان و مربی‌مان هستیم

تونی بلوم، مالک و رئیس برایتون در جریان کنفرانس مطبوعاتی‌اش در ورزشگاه امریکن اکسپرس خیلی خونسرد گفت: “برایتون با فروش بهترین بازیکنان خود بهتر می‌شود!”مالک-رئیس باشگاه می‌گوید: «به طور طبیعی هدف ما این است که این مسیر را برای مدت طولانی ادامه دهیم. اما من نمی‌توانم همیشه موفقیت را تضمین کنم. ما می‌دانیم که لیگ برتر چقدر رقابتی و سخت است. هر سال، سه تیم سقوط می‌کنند، بنابراین شما می‌توانید مانند برخی تیم‌ها سه، چهار، پنج، یا حتی ده سال فصل را در در نیمه بالای جدول پایان دهید، اما این بدان معنا نیست که یک فصل بد نداشته باشید و هیچوقت سقوط نکنید. کاری که ما سعی خواهیم کرد هر فصل انجام دهیم این است که تا جایی که می‌توانیم رقابتی باشیم، نگاهی به سمت بالا داشته باشیم و بپذیریم که روزهای بد و چند فصل بد خواهیم داشت و باید امیدوار باشیم که وقتی این اتفاق بیفتد، هنوز بین ۱۷ تیم جدول هستیم”

اما برایتون راه درازی را تا رسیدن به جمع ۱۷ تیم برتر پیموده است. این هدف‌گذاری زمانی انجام شد که آنها برای اولین بار تحت هدایت کریس هیوتون در فصل ۱۸-۲۰۱۷ وارد لیگ برتر شدند. در طول شش فصل، آنها زیر نظر گراهام پاتر و حالا روبرتو دی زربی، سرمربی ایتالیایی مدام پیشرفت کرده‌اند.
دی‌زربی در ۱۲ ماه اول هدایت خود، برایتون را به مقام ششمی در لیگ برتر رساند – بالاترین رتبه آنها نهم جدول بود که با پاتر در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ به دست آمد – و بازی در اروپا را برای اولین بار برای این تیم به ارمغان آورد. برایتون به دنبال چهارمین برد متوالی لیگ مقابل منچستریونایتد در اولدترافورد در روز شنبه است، سپس پنجشنبه آینده میزبان آئک آتن برای اولین بازی در لیگ اروپا خواهد بود.

تونی بلوم، مالک برایتون
مالک برایتون در حال دریافت جایزه شرط بندی مسابقات اسب دوانی

 

داستان تونی بلوم

تونی بلوم مالک برایتون در شروع مصاحبه‌اش با اتلتیک رابطه خود را با سرمربی توضیح می‌دهد. او می‌گوید: «معمولاً سعی می‌کنم یک روز قبل از بازی و یا گاهی بعد از بازی، در زمین تمرین با او صحبت کنم. ما در هنگام برقراری ارتباط نسبتاً روان هستیم. زمانی که من با روبرتو صحبت می‌کنم، بحث بیشتر درباره فوتبال است. او بسیار فوتبالی استاو کاملاً عاشق بازی است. به فوتبال معتاد است. دانش او از فوتبال و آنچه از تیم هایش می خواهد باورنکردنی است. و من در سطح شخصی با ویژگی‌های روبرتو بسیار خوب رفتار می‌کنم.

او با همه چیزهایی که من می‌گویم یا همه ایده‌هایی که دارم موافق نیست و من لزوماً با (همه ایده‌هایی) که او دارد موافق نیستم، اما این مهم نیست. داشتن دیدگاه‌های مختلف خوب است، اما وقتی صحبت از فوتبال و تیم و بازیکنان و تاکتیک‌هایش می‌شود، مشخص است که او هر کاری را که می‌خواهد انجام می‌دهد.”

تونی بلوم حامی مادام‌العمر برایتون و همچنین مالک و رئیس است. او با اشتیاق با یکی از هواداران درباره ایوان فرگوسن صحبت می‌کند، بازیکنی که پس از هت تریک در پیروزی ۳-۱ خانگی مقابل نیوکاسل قبل از تعطیلات بین المللی، در ورزشگاه آمکس بیشترین توجه را به خود جلب کرد.  بلوم می‌گوید: «من در مورد ایوان فرگوسن بسیار هیجان‌زده هستم، بسیاری از بازیکنان جوان ما فوق‌العاده خوب بازی می‌کنند. من خوشحال می‌شوم دیگران در مورد پتانسیل بازیکنان تیمم صحبت کنند. فرگوسن به تعریف من نیازی ندارد. نمی‌خواهم بیشتر به او فشار بیاورم. او یک مرد جوان عالی است، خلق و خوی فوق العاده‌ای دارد. بهتر است پیشرفتش را تماشا کنیم و ببینم چه اتفاقی می‌افتد.”

به نظر می‌رسد هیچ کس بیشتر از چلسی از مسیری که بلوم در برایتون آغاز کرده خوشش نمی‌آید. ۱۰ بازیکن و کادر فنی در طول ۱۳ ماه گذشته به استمفوردبریج رفته‌اند که برای چلسی بیش از ۲۲۵ میلیون پوند هزینه نقل و انتقالات و پرداخت غرامت داشته است. خروج پاتر در سپتامبر گذشته با پنج تن از کارکنانش راه را برای انتصاب دی‌زربی هموار کرد. مقیاس بی‌سابقه تجارت بین دو باشگاه که در یک لیگ با هم رقابت می‌کنند در تابستان زمانی که برایتون هافبک اکوادوری‌اش مویسس کایسدو را به مبلغ ۱۱۵ میلیون پوند به چلسی فروخت، به اوج رسید.

روبرتو دی زربی

بیزنس فوتبال احساسات نمی‌فهمد

تونی بلوم مالک برایتون معتقد است که باید احساسات را از رابطه‌های فوتبالی حذف کرد: «ما هر موقعیتی را بر اساس شایستگی‌های خودش در نظر می‌گیریم و هر کدام ماجرایی جداگانه است. زمانی که گراهام رفت، شش نفر از کارکنان ما در یک حرکت ناگهانی همراهش رفتند، اما من به هرکدام از آن انتقال‌ها جداگانه نگاه می‌کنیم. هر انتقالی یک معامله جداگانه است. این امکان وجود دارد که طی دو یا سه سال آینده هیچ معامله‌ای با چلسی نداشته باشیم. بنابراین، برای من، این به هیچ وجه شخصی نیست و هر معامله فردی باید قبل از هر چیز بهترین آورده را برای باشگاه داشته باشد.اگر باشگاه‌های دیگر به سرمربیان، کادر فنی و بازیکنان ما علاقه‌مند هستند، من واقعا خوشحال می‌شوم. این خیلی بهتر از این است که کسی به هیچ یک از بازیکنان یا کادرفنی ما نگاه نکند. بنابراین، ما داریم کار را درست انجام می‌دهیم.»

الکسیس مک آلیستر، هم‌بازی کایسدو در خط میانی، در تابستان برایتون را به مقصد لیورپول ترک کرد، پیش از آن که فابینیو، روبرتو فیرمینو و جردن هندرسون همگی با دستمزدهای هنگفت به پروژه عربستان سعودی بپیوندند. برایتون ممکن است در آینده در وضعیت مشابهی قرار گیرد، اگرچه بلوم با احتیاط ماندگاری لیگ حرفه‌ای عربستان را زیر سوال می‌برد. او می‌گوید: «فکر نمی‌کنم کسی منتظر نقل و انتقالات تابستانی (پنجره) این چنینی دیگری در مورد لیگ عربستان باشد، لیگ برتر بهترین لیگ جهان است و هیچ لیگ دیگری نمی‌تواند این عنوان را بگیرد. نه فقط از نظر تیم ها و بازیکنان و تاریخ، بلکه از نظر هواداران و هر چیزی که با آن همراه است. من تغییر بزرگی در کوتاه مدت، میان مدت یا حتی بلند مدت نمی‌بینم. لیگ برتر آنقدر قوی است که نباید نگران آن بود.”

 

اگر از این متن خوشتان آمد، پیشنهاد می کنیم مطلب مگ تراپی درباره دلایل سقوط هلیکوپتر مالک لسترسیتی را هم بخوانید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *