حذف منچستر یونایتد

https://footballtherapy.ir/?p=3211 : لینک کوتاه

حذف منچستر یونایتد از لیگ قهرمانان اروپا از لحاظ اقتصادی به چه معناست؟

منبع: اتلتیک

حذف منچستر یونایتد پس از شکست یک بر صفر مقابل بایرن مونیخ! امیدهای لیگ قهرمانان منچستر یونایتد به پایان رسید.

یونایتد در گروه A در حالی که نیاز به پیروزی داشت به دیدار مونیخ رفت و امیدوار بود بازی بین اف سی کپنهاگ و گالاتاسرای با تساوی به پایان برسد.

اما شکست یونایتد و پیروزی یک بر صفر تیم دانمارکی به این معنی است که این تیم لیگ برتری در قعر جدول گروه قرار می‌گیرد و از ادامه حضور در لیگ اروپا هم بازمانده است.

یونایتد سقوط در این گروه را که در زمان قرعه‌کشی مطلوب به نظر می‌رسید، فرصتی از دست رفته می‌داند. نتایج تا قبل از بازی آخر به معنای آن بود که سرنوشت آنها از دست خودشان خارج شده.

خروج زودهنگام آنها از لیگ قهرمانان اروپا پیامدهای فوتبالی قابل توجهی را باخود به همراه خواهد داشت. حضور در مراحل حذفی چیزی بود که اریک تن هاخ، می‌توانست به عنوان شواهدی از نوعی پیشرفت به آن اشاره کند.

اما عدم رقابت در اروپا در نیم فصل دوم تاثیر مالی قابل توجهی هم بر باشگاه خواهد داشت.

حذف منچشتر یونایتد

حذف منچستر یونایتد: آنها چقدر پول از دست خواهند داد؟

واجدان شرایط مرحله گروهی ۹.۶ میلیون یورو (۸.۴ میلیون پوند؛ ۱۰.۵ میلیون دلار)جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

هر چقدر یک تیم به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان صعود کند، آنها بیشتر کسب درآمد خواهند کرد. اگر یونایتد به مرحله یک چهارم نهایی صعود می‌کرد، ۱۰.۶ میلیون یورو دیگر به دست می‌آورد، در حالی که حضور در مرحله نیمه نهایی برای تیم‌ها ۱۲.۵ میلیون یورو ارزش دارد.
در دیدار نهایی که در ومبلی برگزار خواهد شد، ۱۵.۵ میلیون یورو به هر تیم پاداش داده می‌شود و برنده مسابقه فینال ۴.۵ میلیون یورو دیگر دریافت خواهد کرد.

بازی در سوپرجام اروپا، مسابقه‌ای بین فاتحان لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، ۳.۵ میلیون یورو ارزش دارد و برنده ۱ میلیون یورو دیگر هم دریافت می‌کند.

این جایزه‌ها شامل درآمدهای اضافی روز مسابقه و درآمد حاصل از صعود به مراحل بعدی لیگ قهرمانان نمی‌شود. تعیین رقم دقیق برای درآمد حق پخش دشوار است، اما یوفا برای این بخش بانکی  در حدود ۳۰۰ میلیون دارد. نیمی از این مبلغ براساس عملکرد تیم‌ها در مسابقات داخلی قبلی بین باشگاه‌ها تقسیم می‌شود و نیم دیگر به نسبت تعداد بازی‌های هر تیم در لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ – ۲۴ پرداخت خواهد شد.

آخرین گزارش‌های مالی منچسترسیتی برای سال منتهی به ۳۰ ژوئن، از افزایش ۵۰.۴ میلیون پوندی درآمد حق پخش باشگاه خبر می‌دهد. در مجموع ۲۹۹.۴ میلیون پوند به حساب باشگاه واریز شده  که تا حد زیادی به موفقیت آنها در اروپا مربوط می‌شود.

یونایتد در این فصل از لیگ قهرمانان چقدر درآمد داشته؟

اگر باشگاهی به مرحله گروهی راه پیدا کند، ۱۵.۶ میلیون یورو از یوفا دریافت می‌کند. این در واقع یک درآمد پایه است. سپس تیم‌ها در صورت پیروزی یا تساوی در هر بازی، اعداد بیشتری دریافت خواهند کرد. هر پیروزی در مرحله گروهی ۲.۸ میلیون یورو ارزش دارد و با یک تساوی ۹۳۰۰۰۰ یورو به دست می‌آورید.

یونایتد در دور مقدماتی یک بار برنده شد، یک بار مساوی کرد و چهار بار شکست خورد، بنابراین حدود ۳.۷۳ میلیون یورو جایزه دریافت خواهد کرد.

با این حال، آنها به دلیل وضعیت ضریب خود حق دریافت مبالغ دیگری از سوی یوفا دارند. بخشی از این مبلغ براساس عملکرد یک باشگاه در طول ۱۰ سال گذشته پرداخت می‌شود. یوفا باشگاه‌های شرکت کننده را بین یک تا ۳۲ رتبه بندی می‌کند. هر سهم این تقسیم‌بندی حدود ۱.۱ میلیون یورو ارزش دارد و این یعنی به تیم رده آخر باید این مبلغ پرداخت شود، در حالی که به تیم اول که امسال رئال مادرید است، ۳۶.۴ میلیون یورو پرداخت خواهد شد. منچستر یونایتد در رتبه‌بندی یوفا در رده یازدهم قرار داشت بنابراین ۱۲.۵ میلیون یورو دریافت خواهد کرد.

پاداش بازیکنان در لیگ قهرمانان چطور؟

می‌توانید مطمئن باشید که یونایتد ترجیح می‌داد قهرمان لیگ قهرمانان شود و هر پاداشی را به بازیکنانش پرداخت کند ولو اینکه این در ازای سقوط به دسته اول لیگ انگلیس اتفاق افتاده باشد!

مشخص نیست که موفقیت در رقابت‌های باشگاهی اروپا از نظر پرداخت پاداش چه هزینه‌ای برای باشگاه خواهد داشت، اما درآمدی که آنها می‌توانستند به دست آورند، احتمالا از هر پرداخت پاداشی بیشتر بود.

حذف از مرحله گروهی به چه معناست؟

قیرپلی مالی برای یونایتد اهمیت زیادی دارد و خروج زودهنگام این تیم از لیگ قهرمانان، سال آینده را مهم‌تر می‌کند. درآمد اضافی که یونایتد از دست خواهد داد، به تلاش آنها برای سازگاری با آزمون سودآوری و پایداری در لیگ برتر آسیب خواهد رساند.

قوانین فیرپلی مالی در انگلستان حکم می‌کند که باشگاه‌ها مجاز به از دست دادن حداکثر ۱۰۵ میلیون پوند در طول سه سال هستند، اما تنها در صورتی که تا ۹۰ میلیون پوند این مبلغ از طریق ارزش سهام مالکان پوشش داده شود. در غیر این صورت، این محدودیت ۱۵ میلیون دلار در طول سه سال است.

ضرر پیش از مالیات یونایتد برای فصل ۲۲ – ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار بوده که جدیدترین آمار آنها، با در نظر گرفتن فصل ۲۳ – ۲۰۲۲، نشان دهنده ۳۳ میلیون دلار ضرر دیگر پیش از کسر مالیات است.
آزمون P ⁇ S این فصل از سال ۲۰۲۱ – ۲۲، ۲۰۲۲ – ۲۳ و ۲۰۲۳ – ۲۴ برگزار خواهد شد. کمک هزینه هایی برای هزینه های توسعه جوانان، فوتبال زنان و پروژه های توسعه اجتماعی و همچنین خسارت های ناشی از کووید ۱۹ در طول اولین فصل از آن فصل ها در نظر گرفته شده است.


تاثیر هزینه‌های ژانویه چه خواهد بود؟

با توجه به خریدهایی که یونایتد در تابستان انجام داد و قرارداد میسون مونت، راسموس هویلوند، آندره اوانانا و آلتای بایندیر را به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار امضا کرد، بعید به نظر می‌رسد که در ژانویه اتفاق خاصی رخ دهد.

پنجره زمستان سال گذشته مقایسه خوبی است. زمانی که شاهد ورود ووت وگهورست و مارسل سابیتزر به صورت قرضی بودیم.

در حالی که هواداران یونایتد امیدوارند قرارداد سرمایه گذاری INEOS به موقع امضا و تصویب شود تا بودجه آنها برای پنجره نقل و انتقالات ژانویه افزایش یابد، رتکلیف و شرکا هنوز هیچ اشاره‌ای به اینکه آیا هزینه قابل توجهی خواهند کرد یا خیر، نکرده‌اند.

این موضوع زمانی روشن‌تر می‌شود که کنترل عملیات فوتبال را در باشگاه در دست بگیرند. و خب بعید است تا ژانویه مدیر فوتبالی جدید حتی پشت میزش نشسته باشد.

اگر به لیگ اروپا می‌رفتند چه چیزی به دست می‌آوردند؟

کسب مقام سوم در گروه به معنای ورود خودکار یونایتد به لیگ اروپا و کسب ۵۰۰ هزار یورو امتیاز اولیه بود.

مسابقات دسته دوم یوفا درآمد خود را همانند لیگ قهرمانان تقسیم می‌کند، به طوری که شامل جایزه نقدی، درآمد حق پخش و پرداخت ضریب رتبه‌بندی تیم‌ها می شود.

صعود به دور یک هشتم به ارزش ۱.۲ میلیون یورو، صعود به یک چهارم نهایی ۱.۸ میلیون یورو، صعود به نیمه نهایی ۲.۸ میلیون یورو ارزش دارد و اگر یونایتد به فینال می‌رسید، ۴.۶ میلیون یورو دیگر به دست می‌آورد. برنده نهایی ۴ میلیون یورو دیگر هم جایزه دریافت می‌کند.

درباره یونایتد بیشتر بخوانید:
یونایتد، شاید وقتی دیگر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *