تاتنهام

https://footballtherapy.ir/?p=3195 : لینک کوتاه

خوشتان بیاید یا نه، آنژه‌بال تاتنهام قرار است ماندگار باشد

وقتی که تاتنهام روز یکشنبه مقابل منچسترسیتی با نتیجه ۳ بر ۲ عقب افتاد، زمانی که ایو بیسوما آن دریبل ناموفق را زد و سفیدها در برگشت گل خوردند، غرولندهایی شنیده شد. واقعا قرار نیست زمانی برسد که واکنشگرا بازی کنید؟

تاتنهام

هفته گذشته هم پیشنهادهای مشابهی بعد بازی مقابل آستون ویلا مطرح شد. منتقدین زیادی از اینکه اسپرز با وجود از دست دادن بازیکنان کلیدی، هنوز تهاجمی بازی می‌کند عصبانی بودند. این همان داستان چند بازی قبل بود که آن ها با ۹ نفر تلاش کردند مقابل چلسی بازی تهاجمی ارائه دهند.

بهشت و جهنم تاتنهام

روز یکشنبه، چند دقیقه پس از آن اشتباه بیسوما، ناگهان آنژه پستوچوغلو، این تیم به خاطر رویکرد جسورانه‌اش در زمین سیتی مورد سرزنش قرار گرفت اما آن‌ها با وجود از دست دادن ۱۰ بازیکن کلیدی، در مقابل برنده سه گانه فصل گذشته با نتیجه بسیار غیرمنتظره ۳ بر ۳ بازی را تمام کردند.

با این حال، این بحث تا حد زیادی خارج از باشگاه در جریان است. از نظر داخلی و در میان هواداران هیجان درباره آنچه پستوچوغلو می‌کوشد انجام دهد به اینجا رسیده که همه چیز با وجود دست اندازها در مسیر درست حرکت می‌کند.

تاتنهام

لازم نیست قبل، حین و بعد از هر بازی درباره شیوه بازی پستوچوغلو همه پرسی برگزار شود. چه با آن موافق باشید چه نباشید، نتایج بسیار امیدوارکننده بوده‌اند. در مورد رویکرد او هم اختلاف نظر وجود دارد، او در پایان نیمه اول تغییر دفاعی محسوسی ایجاد کرد و جای گیل را با پیر امیل هویبیرگ عوض کرد. این مساله به کاهش تهدید سیتی کمک کرد.
بیایید به جای تلاش برای پیدا کردن حفره‌هایی در  رویکرد پستوچوغلو ، از آن لذت ببریم. البته، این کار غیرمتعارف است و هنجارها را نادیده می‌گیرد، اما این موضوع در مورد اغلب سرمربی‌ها صدق می‌کند – حتی اگر برخی از آنها تمایل بیشتری به قربانی کردن اصول خود داشته باشند. پستوچوغلو اینطور نیست و در مقابل سیتی، بهای ماندن بر سر ایده‌هایش را داد.

تاتنهام گاهی می‌بازد و این خوب است

تاتنهام قرار نیست در همه بازی‌ها پیروز شود و این خوب است. در این مرحله آن‌ها دچار مساله‌هایی می‌شوند و بازی‌هایی را از دست می‌دهند که شاید اگر تدافعی‌تر بازی می‌کردند، ممکن بود برنده شوند یا با تساوی از زمین بیرون بیایند. اما همان طور که پستوچوغلو می‌گوید، تمرکز اصلی او روی توسعه روشی برای بازی کردن است که با تیم سازگار باشد و بازیکنان آن را بپذیرند.

پستوچوغلو در مورد رویکرد خود می‌گوید: ” شما به تیم‌های برتر نگاه می‌کنید و یک ویژگی مشترک بین آنها وجود دارد. همه آنها یک برنامه دارند، روی آن برنامه سرمایه‌گذاری می‌کنند و به آن پایبند هستند. آنها در اولین مشکل از سیستمشان برنمی‌گردند. به منچسترسیتی، آرسنال، لیورپول نگاه کنید، تمام تیم‌هایی که در سال‌های اخیر فوق‌العاده بوده‌اند، برنامه دارند و به آن پایبند هستند. هر چیزی که به آن اعتقاد دارید همیشه در سخت ترین زمان‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد.”

پس از بازی هم، ویکاریو، دروازه‌بان تاتنهام تقریبا همین حرف‌ها را تکرار کرد و حتی گفت که نتیجه مقابل سیتی برایشان مهم نیست. و مهم این است که بازیکن‌ها ماموریت مربی را به درستی انجام داده‌اند.
اینکه فکر کنید چشم انداز و برنامه پستوچوغلو راه درستی برای رفتن است یا خیر، به خودتان بستگی دارد، اما اساسا او تغییر نخواهد کرد.

واکنش‌ها به تاتنهام جدید طبیعتا نتیجه محور است، اما حتی اگر آنها در روز یکشنبه چهارمین شکست پیاپی را تجربه میکردند، لزوما وارد بحران نشده بودند. بازسازی‌های تیمی اغلب در مراحل اولیه دشواری زیادی دارند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *