محمد صلاح در مصر

https://footballtherapy.ir/?p=3543 : لینک کوتاه

محمدصلاح، مصدومیت و هزار سوال بی‌پاسخ: رانده شده از مصر

در حالی که فدراسیون فوتبال مصر یکشنبه شب بیانیه مطبوعاتی منتشر کرد که تایید می‌کرد محمد صلاح به لیورپول بازخواهد گشت تا تحت درمان مصدومیتش از ناحیه همسترینگ قرار گیرد، محمد ابو الوفا در یک برنامه تلویزیونی در قاهره گفت که هیچ نگرانی در مورد وضعیت این بازیکن وجود ندارد. و او از برنامه خارج کردن صلاح از ساحل‌عاج بی‌خبر است. و بر مسئولیت صلاح برای ماندن در مسابقات جام ملت‌های افریقا به دلیل کاپیتان بودنش تاکید کرد.

آیا فدراسیون مصر از محمد صلاح عصبانی است؟

الوفا در واکنش به اظهارات یورگن کلوپ مبنی بر اینکه احتمالا درمان صلاح به جای اردوی مصر تحت نظر پزشکان لیورپول قرار خواهد به عنوان یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون مصر سعی کرد بحث را عوض کند. او در نهایت فقط گفت: احتمالا آنها تصمیم درستی گرفته‌اند”

محمد صلاح در مصر

صبح روز بعد، سرپرست تیم ملی مصر در آبیجان به اتلتیک گفت که برنامه این بوده که آنها خروج صلاح از رقابت‌ها را بعد از بازی حساس مصر در گروه B مقابل کیپ ورد اعلام کنند.

او به سوال خبرنگاران در مورد اینکه آیا فدراسیون مصر درباره این موضوع با لیورپول به توافق رسیده است یا خیر، پاسخ نداد. آنها در مورد ادعاهای مطرح شده از سوی رسانه‌های مصری مبنی بر اینکه فدراسیون این کشور از کلوپ و لیورپول به خاطر علنی کردن این موضوع قبل از مسابقه عصبانی است، پاسخ نداد. در همین حال، لیورپول فرصت پاسخ به سوالات در این زمینه را رد کرد.

در این بلاتکلیفی، فشار بر صلاح افزایش یافت. و او را در وضعیتی قرار داد که سربلند بیرون آمدن از آن برای او غیرممکن به نظر می رسد.

کاش کلوپ درباره محمد صلاح ساکت می‌ماند

اگر کلوپ ساکت می‌ماند و مصر با باخت به کیپ ورد از دور مسابقات خارج می شد، آنگاه صلاح می‌توانست بدون اینکه کسی بداند چه اتفاقی افتاده به لیورپول برگردد.

در عوض، باخت بالقوه مصر به کیپ ورد منجر به سرزنش صلاح به خاطر ایجاد یک بی‌نظمی در تیم می‌شد. همه اینها در شرایطی رخ داد که خبرنگاران مصری از این ماجرا برای القای این باور که “مصر بدون صلاح بهتر بازی می‌کند” به عنوان بنزین استفاده کردند.

مربی تیم ملی، روی ویتوریا، در مورد توالی وقایع پس از اینکه مصر در شرایط دراماتیک عصر دوشنبه به دور یک شانزدهم رسید، توضیحاتی ارائه کرد. پس از اینکه گل دیرهنگام مصر پس از تاخیر طولانی توسط VAR تایید شد، آنها گل تساوی را دریافت کردند. تنها موقع سوت پایان بود که بازیکنان متوجه شدند غنا در بازی مقابل موزامبیک دو گل دیرهنگام دریافت کرده. مصر به رده دوم گروه B رسیده بود.

صلاح قبل از پرواز به لیورپول همه این‌ها را از جایگاه تماشاگران تماشا کرد. ویتوریا مصدومیت او را “بسیار پیچیده” توصیف کرد. به نظر می‌رسد مصر مدتی است که از این موضوع خبر دارد. اما او می‌خواست تا بعد از بازی آخر دور گروهی صبر کند تا با آرامش در مورد صلاح صحبت کند. به گفته ویتوریا، “واسطه” های بی‌نام لیورپول مانع از این اتفاق شدند.

محمد صلاح در مصر

ایجنت صلاح وارد می‌شود

بیش‌ترین شفافیت در مورد وضعیت صلاح تنها ۹۰ دقیقه قبل از شروع بازی از طریق ایجنت او به دست آمد.

در مواجهه با انتقادات شدید از صلاح در مصر، رامی عباس از توییتر استفاده کرد. او می‌خواست تایید کند که این آسیب “جدی تر از آن است که ابتدا تصور می‌شد”.

عباس می‌گوید، صلاح ۲۱ تا ۲۸ روز آینده را از دست خواهد داد. او با توجه به اینکه ۲۱ روز تا فینال جام ملت‌های افریقا فاصله داریم، به این نتیجه رسید که بازگشت به لیورپول بهترین فرصت را برای حضور در فینال این تورنمنت در آینده به موکلش می‌دهد. با توجه به بازه مصدومیت اعلام شده، این موضوع خوشبینانه به نظر می‌رسد.

این به معنای آن است که صلاح دچار یک یا دو پارگی درجه یک در عضله رانش شده است. طبق تجربه‌های مشابه این، او را حداقل به مدت سه هفته بیرون نگه خواهد داشت.

محمد صلاح در مصر

تناقض در بیانیه‌ها

چند ساعت قبل از اینکه کلوپ اعلام کند که احتمالا مهاجمش به مرسی ساید باز خواهد گشت، صلاح در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ فرهنگ آبیجان حضور پیدا کرد. و خب به نظر نمی‌رسید قرار است به انگلستان برگردد.

بیانیه مطبوعاتی بعدی مصر حاکی از آن بود که نتایج آزمایش‌ها که همان روز عصر مشخص شد، منجر به تغییر استراتژی از سوی مصری‌ها شده است. بنابر محتویات بیانیه مصری‌ها محمد صلاح به جای از دست دادن تنها دو بازی حالا در حال تلاش بود تا در صورت رسیدن مصر به نیمه نهایی، آماده بازی باشد. در همین حال، کلوپ مصاحبه کرد و گفت صلاح می‌تواند در صورت رسیدن مصر به فینال به ساحل عاج بازگردد!

ترجمه انگلیسی بیانیه اصلی مصر در ارتباط با وضعیت مصدومیت صلاح در ابتدا با تشخیص آسیب به ناحیه “خلفی” ران بعد از عکسبرداری باعث سردرگمی بیشتر شد. معمولا، اشعه ایکس برای ارزیابی سلامت استخوان انجام می‌شود و برای یک تصویر واضح‌تر از یک آسیب عضلانی، صلاح نیاز به MRI داشت.

ویتوریا “تجربه ” پزشکان تیم ملی مصر را ستود، همان موقع لیورپول اعلام کرد که پیام اصلی در ترجمه بیانیه فدراسیون گم شده است. فدراسیون فوتبال مصر در پی شفاف سازی در مورد این حواشی پاسخی نداد.

مصدومیت محمد صلاح

آقای دکتر و جنجال تازه!

محمد ابوالاعلا، پزشک تیم ملی اواخر دوشنبه شب، به شبکه تلویزیونی ON Time Sports مصر گفت که در حالی که مذاکرات با لیورپول ادامه داشته، باشگاه لیگ برتری جدول زمانی توافق شده را دنبال نکرده است. “ما می خواستیم بیانیه بعد از بازی منتشر شود. این چیزی است که با لیورپول به توافق رسیده بودیم.”

او همچنین فاش کرد که کادرفنی مصر و لیورپول مرتب درباره مصدومیت صلاح صحبت کرده‌اند. “سطح ارتباط (با لیورپول) به جایی رسید که ما پنج بار در روز و در هر تماس نیم ساعت صحبت می‌کردیم.”

چرا فیزیوتراپ لیورپول همراه محمد صلاح نرفت؟

در گذشته، لیورپول متخصصان پزشکی را برای مراقبت از بازیکنان خود در طول مسابقات جام ملت‌های افریقا اعزام می‌کرد. این اتفاق دو سال پیش در کامرون افتاد. زمانی که باشگاه سه بازیکن در این مسابقات داشت. این اتفاق در سال ۲۰۱۷ هم رخ داد. زمانی که سادیو مانه تنها بازیکن لیورپول در حال بازی برای تیم ملی در گابن بود.

در آن بازی‌ها، کار به دیو گالی، فیزیوتراپ سابق باشگاه واگذار شد. گزارش‌های متفاوت از آن دوره حاکی از آن است که گالی می‌توانست وضعیت آمادگی جسمانی مانه را به صورت روزانه زیر نظر داشته باشد. و به کادر مربیگری سنگال بگوید که آیا بازیکن نیاز به اصلاح برنامه‌های تمرینی دارد؟ برنامه‌هایی که شامل روزهای استراحت باشد و از جلسات دویدن بیش از حد با سرعت بالا که منجر به آسیب‌های عضلانی می‌شود اجتناب کند.

مانه با سلامت کامل از آن مسابقات بازگشت. سه روز پس از خروج سنگال از رقابت‌ها با شکست در ضربات پنالتی به کامرون، مانه به عنوان بازیکن تعویضی در نیمه دوم به زمین رفت. لیورپول در آن بازی مقابل چلسی به تساوی رسید.

هفت سال بعد، لیورپول کسی را برای همراهی صلاح نفرستاد. باشگاه هیچ توضیح رسمی برای این موضوع ارائه نکرده است. اما صلاح در رقابت‌های قبلی با مصر مشکلی نداشته است. تمت باید به مراقبت از بازیکنی که باشگاه تابستان گذشته بیش از ۱۵۰ میلیون پوند رویش قیمت گذاشت، بیشتر توجه می‌شد.

مزروعی مراکش

وقتی مراکش نمک به زخم مصر می‌پاشد

مصری ها معتقدند که فدراسیون فوتبال این کشور باید با لیورپول جدی‌تر برخورد می‌کرد. در مقابل، فدراسیون فوتبال مراکش درخواست بایرن مونیخ برای بازگشت نصیر مزروئی به آلمان برای ارزیابی بیشتر را رد کرد. و رئیس این فدراسیون اصرار کرد که بایرن تیم پزشکی خود را به سن پدرو در غرب ساحل عاج بفرستد.

در اینجا تفاوتی وجود دارد. مزرویی با آسیب دیدگی از ناحیه ران که قبلاً تشخیص داده شده بود به ساحل عاج سفر کرد. مربی باشگاهیش توماس توخل توصیه کرد که او در اولین فرصت در بازی گروه سوم حضور داشته باشد.

با این حال، موضع مراکش در مورد این وضعیت، ضعف در استراتژی مصر و شکنندگی اقتدار فوتبال این کشور را آشکار کرده.

تیم ملی مصر

و اما سیاست…

یکی از چیزهایی که صلاح باید با آن دست و پنجه نرم کند، انتقادی آرام و تقریباً ناگفته است. انتقادی به دلیل خطوط مبهمی است که بین فدراسیون مصر و سیستم حاکم این کشور وجود دارد. این بدان معناست که از نظر ظاهری، سرزنش فوتبالیستی که در خارج از کشور زندگی می‌کند بسیار آسان‌تر از یک چهره داخلی با دوستانی قدرتمند در لایه حاکمیت است.

در حالی که فدراسیون‌های فوتبالی مانند مراکش و سنگال با موفقیت خود را از مدیران دولتی جدا کرده‌اند، روابط در مصر همچنان پیچیده است. منتقدان بر این باورند که فقدان رهبری صحیح مرتبط با فوتبال در فدراسیون به این معنی است که این سازمان خرد کافی برای تأثیرگذاری مثبت بر مشهورترین بازیکنی که کشور تا به حال تولید کرده را ندارد.

با توجه به اینکه تعداد کمی از فوتبالیست‌های مصری در خارج از کشور موفق بوده‌اند، فدراسیون مصر همچنین متهم است که برای بهبود روابط خود با باشگاه‌های بازیکنان سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

به مصر خوش آمدید!

پس از بهار عربی در سال ۲۰۱۱، یک بازیکن سابق تیم ملی مصر به نام هانی ابورضا آرزو کرد که رئیس فدراسیون این کشور شود. او که تاجر بود، سمت‌هایی در CAF و FIFA داشت. نقش قبلی او به عنوان معاون فدراسیون مصر به دلیل ارتباط او با رژیم پیش از انقلاب، رسیدن به ریاست فدراسیون را دشوار کرد.

این امر منجر به انتصاب “جمال علم” شد. همانطور که ابورضا اوضاع را از پشت صحنه کنترل می‌کرد، علم به مدت چهار سال رییس ماند. ابورضا با فاصله کافی از زمان انقلاب، در سال ۲۰۱۶ توانست پا پیش بگذارد. اما سه سال بعد، زمانی که مصر از رقابت برای میزبانی جام ملت‌های افریقا خارج شد، مجبور به استعفا شد.

به مدت دو سال، فدراسیون بدون هیئت مدیره منتخب کار کرد. در این دوره ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی آن همه چیز را در مصر تحت کنترل داشتند. سال ۲۰۲۲ جمال علم از سایه بیرون آمد.

یک منبع نزدیک به فدراسیون مصر که خواسته برای حفظ امنیت ناشناس بماند، می‌گوید: “آنها او را انتخاب کردند زیرا ضعیف است و از اینکه می‌گذارند رئیس فدراسیون باشد بسیار خوشحال خواهد بود.”

اگر یاد کشور عزیز دیگری نیفتاده‌اید باید بگوییم: “به مصر خوش آمدید.”

این مطلب را دوست داشتید؟ مطالب دیگری از سایت فوتبال‌تراپی را هم بخوانید:
آنالیز فوتبال: چرا مهاجمان شوت به زاویه بسته را دوست دارند؟

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *