منچستر سیتی

https://footballtherapy.ir/?p=2959 : لینک کوتاه

منچسترسیتی بعد از گواردیولا! تا حالا به این فکر کردید؟

این سوالی است که قطعا پس ذهن هواداران و مسئولان منچستر سیتی نهفته است: وقتی پپ گواردیولا تصمیم به رفتن از منچسترسیتی بگیرد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

این مربی ۵۲ ساله تا سال ۲۰۲۵ قرارداد دارد یعنی اگر تا پایان قراردادش در منچسترسیتی بماند، ۹ سال رویایی را با این تیم گذرانده. سطح موفقیت‌های به دست آمده، حداقل کسب سه گانه فصل گذشته، او را به مربی تقریبا غیر قابل دسترس تبدیل خواهد کرد.

مصائب داشتن مربی بزرگ، این قسمت: منچسترسیتی

منچستر یونایتد و آرسنال در سال‌های گذشته با صرف هزینه‌های سنگین پی بردند که جایگزینی مربیان افسانه‌ای تا چه حد می‌تواند دشوار باشد – از زمان جدایی سرآلکس فرگوسن (در سال ۲۰۱۳)و آرسن ونگر (۲۰۱۸) هیچ کدام از این دو تیم عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست نیاورده‌اند.

وقتی منچسترسیتی یکشنبه با آرسنال روبه رو می‌شود، آن‌ها مقابل میکل آرتتا، دستیار سابق گواردیولا و مردی قرار می‌گیرند که مطمئنا وقتی زمانش فرا برسد، یکی از گزینه‌های جانشینی جدی پپ در سیتی خواهد بود.

سم لی از نویسندگان اتلتیک به طور مفصل در مورد برنامه‌ریزی سیتی برای زندگی بعد از گواردیولا در اینجا نوشته است، اما اگر حوصله خواندن گزارش کامل به زبان انگلیسی را ندارید، این نسخه خلاصه شده از مقاله به شما بخشی از داستان را می‌دهد.

منچسترسیتی

آخرین اطلاعاتی که اتلتیک دارد این است که گواردیولا قصد دارد تا پایان قراردادش یعنی تا سال ۲۰۲۵ در سیتی بماند. اما پیش بینی تصمیمات پپ تقریبا غیرممکن است. اگر او ۹ سال در سیتی مانده، چرا ۱۰ ساله نشود؟ چیزی که مطمئنا می‌دانیم این است که او درک می‌کند که سطح استرس شغل فعلی‌اش به آنچه از طریق فشار رسانه‌ای و سیاست داخلی در بارسلونا و بایرن مونیخ تجربه کرد، نزدیک نیست.

بعید به نظر می‌رسد گواردیولا در فاصله کوتاهی از این تیم جدا شود. او و باشگاه تلاش خواهند کرد تا یک برنامه خروج مناسب ایجاد کنند که به منچسترسیتی فرصت کافی برای آماده شدن برای یافتن جانشین گواردیولا را بدهد. به همین دلیل، این احتمال وجود دارد که پپ در انتخاب فردی که از این جایگاه را از او تحویل می گیرد، نقش داشته باشد.

در جستجوی گواردیولای دوم

فلسفه گواردیولا در حال حاضر به قدری در منچستر سیتی ریشه‌دار شده که آن ها به دنبال مربی خواهند بود که بخواهد سبک مشابهی با فوتبال گواردیولا بازی کند:  تمرکز بر مالکیت توپ و استفاده از آن برای ایجاد فرصت. اما فقط داشتن تجربه در چنین سبک فوتبالی برای تصدی مقام سرکربیگری یک تیم نخبه مثل سیتی اصلا کافی نخواهد بود. داشتن قهرمانی پیش نیاز نشستن بر چنین صندلی است.

روبرتو دی زربی از برایتون این روزها توسط مدیران سیتی تحسین می‌شود و در لیست ایده‌آل‌های شیخ منصور تیک‌های زیادی می‌زند. آرتتا هم گزینه جدی خواهد بود اما به طرز عجیبی هر چه بیشتر در آرسنال موفق شود احتمال اینکه جانشین گواردیولا شود کم‌تر می‌شود. میشل در خیرونا (که اتفاقا بخشی از گروه فوتبالی سیتی هم هست) مدیران سیتی را تحت تاثیر قرار داده. مربی که این فصل تیمش را به رده‌های بالای لالیگا رسانده است.

گزارش کامل را میتوانید به زبان انگلیسی از این لینک بخوانید.

اگر این مطلب را دوست داشتید اینجا را هم ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *