رسوایی آنتونی

https://footballtherapy.ir/?p=2650 : لینک کوتاه

همه آنچه باید درباره پرونده رسوایی آنتونی و منچستر یونایتد بدانید

نوشته دانیل تیلور/ وب‌سایت اتلتیک
در این مرحله درباره پرونده رسوایی آنتونی، خیلی زود است که بدانیم چه اتفاقی قرار است  بیفتد یا چه زمانی منچستریونایتد ممکن است از این چرخش به ظاهر بی پایان تیتر به تیتر و مصیبت‌های پشت سر هم بیرون بیاید، و بتواند فقط به فوتبال فکر کند اما ما تقریباً می دانیم که در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد. آنتونی به منچستر برمی‌گردد. با توجه به جدی بودن اتهامات در پرونده رسوایی آنتونی، کاملاً قابل تصور است که پلیس قصد دارد او را برای بازجویی فرابخواند. او ممکن است دستگیر شود. یونایتد قبلاً با درخواست‌هایی برای تعلیق بازیکن خود مواجه شده است و اگر تصمیم بگیرند او را که ادعا می‌شود موارد مختلفی از آزار جنسی در پرونده‌اش دارد، در تیم نگه دارند، اعتراضات دوباره افزایش می‌یابد. بنابراین، بله، هیچ کس نباید خیلی تعجب کند اگر یونایتد تصمیم بگیرد که برای فروکش کردن اعتراضات او را از انظار عمومی حذف کند.
فدراسیون فوتبال برزیل قبلاً تصمیم گرفت تا زمانی که اتهاماتی متوجه اوست اجازه پوشیدن لباس تیم ملی را به او ندهد. داستان شکایت زن سوم به تازگی علنی شده و اگرچه آنتونی آنچه در مورد او گفته می‌شود را کاملا تکذیب می‌کند، اما پس از اتفاقاتی که در پرونده میسون گرینوود رخ داد، فشار زیادی روی یونایتد وجود دارد. درس تاریخی اخیر نشان می‌دهد که ممکن است اتفاقات زیادی بیفتد. به نظر می‌رسد صنعت فوتبال، در سال‌های اخیر با مسائل مبهم اینچنینی در مورد بازیکنانی که به خشونت یا تجاوز جنسی علیه زنان متهم شده‌اند، سختگیرانه برخورد می‌کند.

تفاوت داستان بنجامین مندی

آیا منچسترسیتی زمانی که بنجامین مندی در نوامبر ۲۰۲۰ به ظن تجاوز دستگیر شد، او را تعلیق کرد؟ نه، او را در تیمی نگه داشتند که فصل را با قهرمانی لیگ برتر به پایان رساند. ماجرای دستگیری او در داخل باشگاه مخفی نگه داشته شد. بنابراین مندی جایگاه خود را حفظ کرد، مدال قهرمانی را به دست آورد و توسط پپ گواردیولا قهرمان شد تا اینکه بازیکن ملی پوش فرانسوی در آگوست ۲۰۲۱ به چندین تخلف دیگر متهم شد و در آن زمان سیتی او را تعلیق کرد. فقط یک لحظه تصور کنید اگر مندی در دادگاه مجرم شناخته می‌شد، سیتی قرار بود چطور با لاپوشانی فصل ۲۰۲۰  مواجه شود؟ این یک قمار بزرگ از سوی سیتی بود.

رسوایی آنتونی

در همین حال، یکی دیگر از باشگاه های لیگ برتری، به طور معمول یک مظنون تجاوز جنسی را که بیش از یک سال مورد تحقیقات پلیس قرار گرفته است، به میدان فرستاده است. این بازیکن، با سه اتهام مختلف، در برخی بازی‌های بزرگ در ورزشگاه‌های شلوغ و در مقابل تماشاگران میلیونی تلویزیونی بازی کرده. از نظر قانونی، هویت او قابل گزارش نیست چون او هرگز در دادگاهی متهم نشده و بر خلاف آنتونی، خودش در برابر رسانه‌ها ماجرا را انکار نکرده است. در نتیجه، ادامه بازی دادن او برای باشگاه آسان‌تر می‌شود. حتی وقتی او برای کشورش در جام جهانی بازی کرد، هیچ کس آن اتهامات را به یک مشکل بزرگ تبدیل نکرد.

رسانه ها نمی‌توانند چیزی را گزارش کنند – تیم، ملیت، سن، موقعیت او – چیزی که ممکن است منجر به شناسایی بازیکن شود. بنابراین انتخاب او بر این اساس ادامه می‌یابد که ممکن است به تیمش کمک کند تا سه امتیاز را در یک بعدازظهر شنبه کسب کنند . کسی هم از سرمربی او هرگز در کنفرانس‌های خبری در مورد ماجرا سوال نمی‌پرسد چون ممکن است این به معنای فاش شدن نام بازیکن باشد و در چنین شرایطی این اتفاق یک حرکت غیرقانونی است. همه این‌ها در حالی است که The Athletic در ماه ژوئیه سال گذشته گزارش داده بود، یکی از چهره‌های برجسته فوتبال لیگ برتر به دلیل اتهامات جداگانه در مورد جرایم جنسی، از جمله تجاوز ادعایی به یک دختر ۱۵ ساله، تحت بازجویی قرار گرفته.

تفاوت داستان بازیکنان یونایتد

متأسفانه برای یونایتد، همه چیز در مورد آنتونی علنی شده است. بنابراین آن‌ها دیگر نمی‌توانند این مساله را مسکوت نگه دارند. آن‌ها با گرین‌وود هم چنین مسیری را پیش نرفتند. و اگر آنتونی بازیکن باهوشی باشد، به زودی متوجه می‌شود که توجه رسانه‌ها به سرعت به  بازیکنان پردرآمد باشگاه جلب می‌شود.
در پرونده گرین‌وود، به قول گری نویل، کنترل شرایط “بیشتر از درجه تجربه و توانایی مدیران تیم” بود. یونایتد اما شانس آورد که گروهی وابسته به تیم روابط‌عمومی باشگاه توانست راه حل را در اسپانیا بیابد. گرین‌وود به ختافه پیوست و به نظر می‌رسد این راه حل کار هم کرد. آن‌ها از بچه‌ها در حالی که لباسی پوشیده بودند که نام گرین‌وود پشتش نقش بسته بود، عکس گرفتند. قهرمان جدید آن‌ها برای جمعیت دست تکان داد. پرسیدن هیچ سوالی برای خبرنگارها مجاز نبود و موج خبرها در اسپانیا به سمت روایت داستان مرد خانواده‌ای رفت که متوجه اشتباهش شده بود.

البته همچنان در منچستر، یونایتد باید نسبت به باشگاه‌هایی که توانسته‌اند تا کنون پشت قوانین حریم خصوصی بریتانیا پناه بگیرند، حسودی کند.در مقطعی در سال گذشته، شش باشگاه از ۲۰ باشگاه لیگ برتر فوتبالیست‌هایی را استخدام کردند که توسط پلیس به‌خاطر جرایم علیه زنان یا به خاطر فعالیت جنسی غیرقانونی با دختران زیر ۱۶ سال تحت بازجویی پلیس قرار داشتند. با این حال، یونایتد تنها باشگاهی است که دو بازیکن با پرونده‌های اینچنینی دارد و از همان ابتدا، هر دو داستان در فضای مجازی منتشر شده است.

رسوایی آنتونی

 

بازیکنان قدیمی، نگاه های قدیمی

چیزی که تجربه این سال‌ها به یک مدیر می‌گوید این است نگرش‌ها گروه‌های مختلف در جامعه هواداری در طول سال‌ها تغییر کرده است و حالا، این انتظار ای باشگاه وجود دارد که در یک فاصله زمانی نسبتاً کوتاه، حتی نسبت به یک شایعه اقدامات قوی‌تری نسبت به گذشته انجام دهد. هنگامی که نیکی بات در سال ۲۰۱۹ به اتهام آزار همسرش متهم شد، افکار عمومی توقع داشتند که باشگاه او را از سمت خود به عنوان رئیس آکادمی محروم کند. در عوض، بات برای چند ماه در حالی که منتظر محاکمه بود به کارش ادامه داد. بات، که سابقه ۶ بار قهرمان لیگ برتر در زمان سرمربیگری سرالکس فرگوسن را در پرونده داشت، اتهامات را رد کرد و در نهایت با تلاش وکلایش دادگاه لغو شد. در سال ۲۰۰۷، زمانی که جانی ایوانز به ظن تجاوز جنسی در جشن کریسمس دستگیر شد، باز هم داستان بزرگی شکل گرفت . با این حال، ایوانز هم از فعالیت در باشگاه تعلیق نشد و به بازی قرضی برای ساندرلند ادامه داد، در حالی که اگر این اتفاق در سال ۲۰۲۳ می‌افتاد، امکان نداشت ماجرا به این راحتی‌ها ختم به خیر شود. تحقیقات پلیس سه ماه به طول انجامید و در نتیجه پرونده‌ای به دادستانی سلطنتی فرستاده شد، اما در نهایت به ایوانز گفته شد که او با اتهام جدی روبرو نخواهد شد.

زن دوم، زن سوم…

در مورد پرونده رسوایی آنتونی، دوست دختر سابق او، گابریلا کاوالین، ادعا می‌کند که چندین مرتبه در یک دوره ۱۱ ماهه از سوی این بازیکن مورد تعرض و آزار قرار گرفته. گزارش شده که زن دومی به نام رایسا دی فریتاس در برزیل شکایتی را به پلیس ارائه کرده و مدعی شده است که پس از حمله‌ای که از سوی بازیکن در ماشین اتفاق افتاده به درمان در بیمارستان نیاز پیدا کرده است. آخرین ادعاها توسط زن سومی به نام اینگرید لانا مطرح شده. او در تلویزیون برزیل ادعا کرد که آنتونی او را هل داده، به دیوارکوبیده و در اکتبر گذشته در خانه‌اش در حومه منچستر سعی در برقراری رابطه جنسی با او داشته است.

هر سه پرونده این روزها خیلی جدی از سوی رسانه‌ها پیگیری می‌شوند و صرف نظر از تکذیب‌های آنتونی، این واقعیت که این اتفاق علنی شده باعث می‌شود شرایط در شروع مجدد بازی‌های لیگ در خانه برایتون به طور فزاینده ای برای تن هاخ دشوار شود. یونایتد همیشه یونایتد است و توجه زیادی را به خود جلب می‌کند، و این همه چیز را پیچیده‌تر خواهد کرد.
فرگوسن زمانی گفته بود: “ما همیشه در صفحه اول، صفحه پشتی و صفحه میانی روزنامه‌ها هستیم. این به طرز عجیبی، برای ما فوق العاده است که این حجم توجه به باشگاه ما جلب می‌شود. ما بزرگترین باشگاه تاریخ، روی کره زمین و در کیهان هستیم. این را همیشه به خاطر داشته باشید.”

نقل قول خوبی است. اما این هم درست است که هر بازیکنی که نماینده “بزرگترین باشگاه تاریخ” است باید به شیوه خاصی رفتار کند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *