https://footballtherapy.ir/?p=2057 : لینک کوتاه

پرسینگ از جلو – ۱۰ مهاجم مرکزی برتر اروپا

پرس از جلو یک تاکتیک ضروری در فوتبال  مدرن است. اکثر بهترین تیم های جهان تا حدی از پرس بالا استفاده می کنند و سعی می کنند توپ را در خطرناک‌ترین مناطق زمین به دست آورند. یکی از مهم ترین بازیکنان برای توانایی یک تیم در پرس از جلو، مهاجم مرکزی است. مهاجم مرکزی یا مهاجم تیم مسئول تنظیم ریتم، شدت، زاویه و خط اول پرس است. بنابراین در این روز کریسمس، ما بهترین مهاجمان اروپا را در مورد پرسینگ از جلو در فصل ۲۰۲۱-۲۲ تجزیه و تحلیل کرده‌ایم و سعی می‌کنیم بهترین‌های پرس را شناسایی کنیم. اگر تیمی دارید که دوست دارد از جلو پرس کند، باید فردا به مدیران خود توییت کنید و به آنها بگویید که این افراد را برای شما بگیرند. اما قبل از ورود به این موضوع، اجازه دهید ابتدا معیارهای تهیه لیست خود را مشخص کنیم.

معیار ها

در حالی که میتوان از از اسامی متعددی استفاده کرد، لیست ما هر بازیکنی را که در حال حاضر برای تیمی در نیمه بالای جدول لیگ خود بازی نمی‌کند حذف می‌کند و فقط شامل چهار لیگ برتر اروپا (لیگ برتر، بوندسلیگا، لالیگا، سری آ) می‌شود. در این تحقیق چند استثنا داریم، از جمله همه تیم هایی که در این فصل در لیگ قهرمانان اروپا شرکت کردند (یعنی ولفسبورگ، لیل، لایپزیگ). اما ما فقط آمار بازی های لیگ در این فصل را در نظر گرفته ایم، به استثنای بازی های جام حذفی یا مسابقات بین المللی. در نهایت، این لیست تنها بازیکنانی را شامل می‌شود که در این فصل عمدتاً در پست مهاجم وسط یا مهاجم بازی کرده‌اند. بنابراین، در حالی که بازیکنانی مانند لئاندرو تروسارد، جارود بوون و محمد صلاح بسیار برجسته بودند، آنها از نتایج ما حذف شده اند.

 

در مرحله بعد، هر یک از بازیکنان واجد شرایط خود را در چهار دسته تجزیه و تحلیل کردیم: میزان پرس، موفقیت پرس، میزان تکل در ۹۰ دقیقه بازی، و میزان پرس اعمال شده در یک سوم حمله.

 

در این بررسی هدف بررسی بهترینها و قویترین تیمهای مطرح نبوده، بلکه می‌خواستیم موفق‌ترین و بهترین بازیکنهایی که امکان پرس در منطقه جلویی زمین را دارند تجزیه و تحلیل کنیم که این مسئله اغلب به سبک بازی و اصول بازی یک تیم علاوه بر میزان مالکیت یک تیم، مرتبط است، در نتیجه بازیکنان تیمهایی مانند منچستریونایتد، بارسلونا و چلسی بدلییل انتخاب این معیار ها درجستجوی ما وجود نداشتند.

 

پس با در نظر گرفتن این موضوع، اجازه دهید به ده مهاجمی نگاه کنیم که به طور استثنایی خط آتش را برای پرسینگ و دفاع منحصراً هدایت می‌کنند.

 

 

ده بازیکن برتر

 

۱۰- نیل موپای

وقتی صحبت از پرس از خط اول میشود،لئاندرو تروسارد بازیکن بلژیکی گزینه اول برایتون محسوب میشود، اما نیل موپای در سیستم پرس از جلو گراهام پاتر نیز عالی عمل کرده است. مهاجم فرانسوی در هر چهار معیار در بین بیست انتخاب برتر قرار دارد و بالاترین رتبه او مربوط به ” میزان پرس اعمال شده در یک سوم حمله ” است، که او در رتبه هفتم قرار دارد. در حالی که هواداران برایتون دوست دارند که موپای در جلوی دروازه از لحاظ گلزنی موثرتر باشد، نمی‌توان انکار کرد که این بازیکن بدون توپ بسیار موثرتر بازی میکند.

 

۹- کوین وولند

تا اینجای فصل با انجام نیمی از بازی های فصل، پوزیشن کوین وولند در موناکو بین هافبک هجومی و مهاجم تقسیم شده است. وولاند که اغلب در ۴-۴-۲ موناکو به عنوان مهاجم دوم در کنار ویسام بن یدر بازی میکند، در این فصل یک امکان عالی به دیگر مشخصات خود اضافه کرده که وظایف دفاعی است:مهاجم آلمانی در رده ششم میزان پرس قرار داردو درصد تکلهای موفقی در ۹۰ دقیقه بازی دارد که هر مهاجمی به آن افتخار می کند.

 

۸- ویسام بن یدر

سیستم پرس عالی این فصل موناکو که تحسین بسیاری را بر انگیخته با رهبری ویسام بن یدر بسیار موفق در حال انجام است.

در واقع میتوان گفت که هیچ تیمی بیشتر از موناکو در این فصل نتوانسته است به اندازه موناکو موفقیت در پرس داشته باشد که در این بررسی بن یدر رتبه چهارم موفقیت در پرس را داراست. بن یدر همچنین مفتخر است که به عنوان مسن ترین مهاجم در ده تیم برتر ما حضور داشته باشد و نشان دهد که او هنوز هم پاهایی دارد که یک جنگجوی اصلی دفاعی در دفاع مستحکم موناکو باشد.

 

۷- لوکاس هولر

فرایبورگ در این فصل در همه جنبه‌های بازی، به‌ویژه استحکام دفاعی‌اش عالی بود. لوکاس هولر در رهبری اولین خط فشار نقش کلیدی داشته است و با انرژی خستگی ناپذیر خود در اطراف زمین غوغا می کرد. هولر در میان مهاجمان واجد شرایط ما، رده پنجم اعمال فشار را در این فصل دارد و در میزان تکل در نود دقیقه، در بین ده نفر برتر قرار گرفت. موفقیت فرایبورگ به خاطر انرژی جمعی آنها در این فصل بوده است، اما بدون این غزال تیزپا، مرد مرد اول آنها در خط آتش است.

 

۶- دیگو جوتا

دیوگو جوتا فصل فوق‌العاده‌ای را از منظر گلزنی سپری می‌کندو همچنین نقش بسیارمهمی در گگن پرس موفق لیورپول دارد. رتبه دوم در تکل و رتبه چهارم در میزان پرس اعمال شده، جوتا را در جایگاهی خوب در این فهرست قرار داده، اما میزان پرس موفق او کمتر از هر مهاجم دیگری بود که در ده مهاجم برتر ما حضور داشته و در نتیجه، در حالی که جوتا تحرک کافی را دارد و فعال است و از وارد شدن به چالش ها نمی ترسد، در کمک به تیمش در باز پس گیری توپ به اندازه دیگران موفق نیست.

 

۵- مایکل آنتونیو

ممکن است از دیدن یک مهاجم وستهام در جایگاه بالای این فهرست متعجب شوید، اما مردان دیوید مویس در این فصل بیشتر و بیشتر و بالاتر و بالاتر از هر فصلی پرس را انجام دادند.

همچنین در کنار ماکل آنتونیو Fornals و Bowen هر دو رتبه بالایی را در میان هافبک‌های تهاجمی میگیرند.

در نمایش پرس نوین و بهبود یافته وستهم، بالاترین رتبه مایکل آنتونیو “فشارهای وارد شده در یک سوم حمله” بود.

 

۴- چاناتان دیوید

جاناتان دیوید، مهاجم کانادایی فصل گذشته لیل به عنوان یکی از ارکان  قهرمانی فصل گذشته لیل بود و این فصل نیز با زدن گل های بیشتر، موثرتر بوده است.

دیوید از نظر دفاعی نیز یکی از نیروهای کلیدی برای لیل بوده است. دیوید در رده سوم در میزان پرس اعمال شده، میزان پرس اعمال شده در یک سوم حمله ، و نیز در میزان تکل های موفق بوده است. این فوروارد معرکه  قرار است به زودی به یکی از  غولهای اروپایی برود یکی از کامل ترین مهاجمان فعلی جهان فوتبال است.

 

۳- رافاائل بوره

پس از انتقال آندره سیلوا مهاجم پرتغالی به لایپزیگ، آینتراخت رافائل بوره را از ریورپلات جایگزین او کرد و این بازیکن کلمبیایی بیش از هر مهاجم دیگری در پنج لیگ برتر اروپا در این فصل، در رده سوم و مجموع هجومی، پرس وارد کرده است. میزان موفقیت پرس او بهترین نیست، اما همچنان بسیار مناسب است، در حالی که تعداد تکل های او بالاتر از اکثر مهاجمان فوتبال جهان است. اگر او فقط می توانست فرم بهتری در مقابل دروازه پیدا کند، میتوانست کمک بیشتری به فرانکفورت کند.

 

۲- ووت وهورست

بازیکن اصلی وولفسبورگ مدت‌هاست که به عنوان یک مهاجم قلدر اکثر تیمها رای لیگ را آزار می دهد.

ووت وهورست در رده دوم پس از بوره در میزان پرس اعمال شده و میزان پرس اعمال شده در یک سوم حمله دارد و همچنین در میزان تکل و میزان موفقیت پرسینگ او را پشت سر میگذارد. با توجه به اینکه ولفسبورگ در این فصل درخشان نبوده است، فرم وهورست از منظر دفاعی برای نگاه داشتن در جدول برای آنها بسیار مهم است.

 

 

۱- تامی آبراهام

شاید شگفت‌انگیزترین نام در این لیست، رم ژوزه مورینیو باشد که بیش از آنچه فکر می‌کنید از جلو پرس کرده است و هیچ‌کس به اندازه تامی آبراهام در هدایت این هدف تعیین‌کننده نبوده است. این مهاجم بریتانیایی دارای پنجمین میزان تکل برتر در لیست مهاجمان مورد مطالعه قرار دارد و همچنین در هر دو میزان پرس اعمال شده و میزان پرس اعمال شده در یک سوم حمله در رتبه اول قرار دارد. تامی آبراهام ممکن است یکی از بهترین مهاجمان دفاعی در فوتبال جهان باشد و این دقیقا نقطه مقابل آنچیزی است که از تیم های مورینیو انتظار دارید.

 

منبع:
the mastermindsite

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *