https://footballtherapy.ir/?p=2585 : لینک کوتاه

پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر/ روزنامه‌نگاران انگلیسی انتخاب می‌کنند: برنده‌ها، بازنده‌ها

برنده‌ها:

گفتن اینکه چه کسی در پنجره نقل و انتقالات “برنده” شده، همیشه دردسر است. پس بیایید نظرات روزنامه‌نگاران انگلیسی را در این باره بخوانیم:

ترنسفر


تیم های برنده

دنیل تیلور: پاسخ واضح، دیوید اورنشتاین! اما اگر در مورد باشگاه‌ها صحبت می‌کنیم، فکر نمی‌کنم برنده مشخصی وجود داشته باشه. باشگاه‌های خوب تمایل دارند کار خود را زود انجام دهند (توجه داشته باشید، بجز منچستریونایتد) و به نظر می‌رسد آرسنال از همه بالاتر است. با این حال، مصدومیت تیمبر همه چیز را تغییر می‌دهد.

آدام کرافتن: قبل از شروع فصل، در میان انواع شایعات در مورد تنش بین دیوید مویس و کادر جذب باشگاه، بسیار نگران وستهم بودم، اما با آمدن ادسون آلوارز، محمد کودوس و جیمز وارد پروز، به نظر می‌رسد آن‌ها پول حاصل از فروش دکلن رایس را خیلی خوب خرج کرده‌اند.

سارا شفرد: اگر مصدومیت تیمبر نبود، آرسنال وسوسه‌ام می‌کرد، اما با وجود مصدومیت طولانی مدت مرد هلندی، انتخاب من نیوکاسل است. خریدهای تابستانی به قیمت آن‌ها فوق‌العاده بوده. در کنار ساندرو تونالی، استعدادهای جوانی مثل لوئیس هال و تینو لیورامنتو خیلی به عمق تیمشان برای یک رقابت اروپایی کمک می‌کند.به این‌ها یک بازیکن با تجربه بالای بازی در لیگ برتر را هم اضافه کنید: ) هاروی بارنز.

نیک میلر: نمی دانم چه کسی این پنجره را “برنده” شده اما در بین باشگاه‌ها به وضوح چلسی برنده است که تعداد زیادی از بازیکنان جوان را به خدمت گرفته و با یک برنامه ریزی هوشمندانه مساله فیرپلی مالی را هم در قالب پرداخت‌های قسطی و قراردادهای چند ساله حل کرده.

تیم اسپایرز: قبل از شروع مسابقات، می‌گفتم آرسنال. دکلان رایس فوق العاده است، اما در کنار رایس آن‌ها یک مدافع کناری مصدوم، یک دروازه بان پشتیبان و یک کای هاورتز به خدمت گرفته اند، که تا اینجا چیز زیادی نشان نداده است. اما پاسخ هوشمندانه واضح است: برایتون. همیشه برایتون.

سباستین استافورد بلور: منچسترسیتی به چند دلیل. جدایی ایلکای گوندوگان ممکن بود کمی احساسی باشد، اما متئو کواچیچ آنقدر سریع جا افتاد که کسی جدایی گونوگان را یادش نمی‌آید. ژوسکو گواردیول هم ممکن است بهترین مدافع میانی سمت چپ جهان باشد. جرمی دوکو در حالی که جایگزین مستقیمی برای ریاض محرز نیست، حتما برای مدافعان حریف دردسر بزرگی خواهد بود.

بازنده‌ها

تیلور: گری اونیل باید خیلی خوب عمل کند که وولوز را پس از سیاست عجیب و غریبشان در فروش بازیکنان کلیدی در لیگ حفظ کند. فولام الکساندر میتروویچ را از دست داده است که همیشه به دردش می خورد و جایگزین مناسبی هم برایش نگرفتند.

کرافتون: گرگ ها. آنها پذیرفته اند که تیمی شوند که برای ماندن در بخش مبارزه می کند و این اعتراف خطرناکی است. و بدیهی است که اورتون اورتون باقی می ماند.

شفرد: وولوز تعداد زیادی از استعدادهای خود از جمله روبن نوس، ماتئوس نونیس، ژائو موتینیو و رائول خیمنز از دست داده و جایگزین مناسبی برای آن‌ها نخریده. آن‌ها استعدادهای جوانی مثل انسو گونزالس ۱۸ ساله و هافبک منچسترسیتی تامی دویل (به صورت قرضی) به خدمت گرفته اند، اما در این فصل نسبت به فصل گذشته شانس کمی برای ماندن دارند.

میلر: برای شفیلد یونایتد از دست دادن بهترین بازیکنانش یعنی ساندر برگ و ایلیمان ندایه هرگز خبر خوبی نخواهد بود، به خصوص زمانی که به تازگی به لیگ برتر رسیده‌اید. همچنین می‌توانید به این تیتر هم فکر کنید: «گرگ‌ها همه را می‌فروشند»

استافورد بلور: کریستال پالاس. جدایی ویلفرد زاها یک روند طاقت فرسا و طولانی بود، اما به نظر می‌رسد باشگاه هنوز برای آن آماده نشده. جفرسون لرما و ماتئوس فرانکا جوان می‌توانند پدیده باشند اما به نظر می‌رسد هیچکدام به اندازه زاها یک تهدید تهاجمی به حساب نمی‌آیند. خدا را شکر که آن‌ها مایکل اولیسه و ابرچی ازه را حفظ کردند چون  همانطور که هیچ کس نیازی به یادآوری ندارد اودسون ادوارد و ژان فیلیپ ماتتا در فصل گذشته فقط ۷ گل در لیگ برتر به ثمر رساندند.

 

بهترین انتقال فصل؟

تیلور: یک انتخاب متفاوت:  کالوم هادسون-اودوی می‌تواند پس از امضای قرارداد از چلسی با مبلغ اولیه ۳ میلیون پوند، به‌علاوه افزودنی‌های نامشخص، به یک معامله عالی برای ناتینگهام فارست تبدیل شود. فراموش نکنید او مردی است که مدتی قبل با ۷۰ میلیون پوند به بایرن مونیخ لینک شد. هادسون اودوی زمانی که انگلیس جام جهانی زیر ۱۷ سال را به دست آورد برای استیو کوپر بازی کرد و فقط کافی است به دوران حرفه‌ای برنان جانسون نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که سرمربی فارست سابقه اثبات شده‌ای در به کار گیری استعدادهای جوان بریتانیایی دارد.

کرافتون: جیمز مدیسون به تاتنهام. در بازار کنونی ارزان به نظر می‌رسد و شخصیت و استعداد او در باشگاهی که نیاز به ارتقاء دارد مهم خواهد بود.

شفرد: خیلی به چشم نیامد اما وستهم جیمز وارد پروز را فقط با ۳۰ میلیون پوند خرید! او در نوامبر ۲۹ ساله خواهد شد، اما هافبکی است که من همچنان او را در زمره بهترین‌های لیگ قرار می‌دهم.

میلر: به نظر می‌رسد جیمز مدیسون حداقل در مراحل اولیه فصل بیش از چیزی می‌ارزد که تاتنهام برایش پرداخت کرده. انسو فاتی به برایتون یکی از آن انتقال‌هایی است که اگر درست پیش برود… پسر، آه پسر.

سباستین استافورد بلور: روی کاغذ به دلیل تفاوتی که در تیم جدیدش ایجاد کرده و روحیه هواداران آنها، دشوار است انتخابی بهتر از جیمز مدیسون داشته باشم. در بازاری که به نظر می‌رسید همه هافبک‌های هجومی ۱۰۰ میلیون پوند قیمت دارند، تاتنهام او را با ۴۰ میلیون پوند زیرکانه به دست آورد.

 

کدام معامله بزرگ کمتر جواب خواهد داد؟

تیلور: راسموس هویلوند. تصور می‌کنم این یک پاسخ رایج است و دلیل خوبی هم دارد. بخصوص  اگر به قیمت او، تعداد بازی‌هایی که انجام داده و این واقعیت که او با یک مصدومیت آزاردهنده وارد باشگاه شده به قضیه نگاه کنید. خوشحال می‌شوم اگر اشتباه کرده باشم، اما اوضاع منچستر این هفته‌ها این را فریاد می زند.

کرافتون: عامل محدود کننده منچستریونایتد برای موفقیت در فصل گذشته، کمبود گل این تیم بود (۵۸ گل در لیگ برتر، در مقایسه با ۹۴ گل منچسترسیتی) و این بزرگترین مساله‌ای بود که باید در تابستان امسال برطرف می‌شد. یونایتد برای جذب راسموس هویلوند، که ممکن است فوق‌العاده باشد پول زیادی خرج کرد. اما من فکر می‌کنم هزینه‌ها و خواسته‌هایی که از او در برابر چیزی که می‌توان از یک بازیکن ۲۰ ساله انتظار داشت کاملا غیر قابل اجرا هستند.

شفرد: منچستریونایتد راسموس هویلوند را به خدمت گرفت – نه به این دلیل که او پتانسیل بالایی ندارد، بلکه به این دلیل که به نظر می‌رسد باشگاه واقعاً می‌توانست این پول را برای کسی خرج کند که آماده است به جای فصول آینده، از همین فصل مشکل گلزنی تیم را حل کند.

اسپایر: مویزس کایسدو فوتبالیست بسیار خوبی است، او واقعا نیازی به تعریف من ندارد. اما آیا فوتبالیستی که فقط ۴۵ بار در یک لیگ بزرگ بازی کرده، باید بیش از کل تولید ناخالص داخلی جزیره کوچک تووالو برای یک باشگاه هزینه داشته باشد؟

میلر: مشخص است که کای هاورتز! قیمت راسموس هویلوند هم خنده دار است، اگرچه اگر او ۲۰ گل بزند قیمتش دیگر اهمیتی نخواهد داشت. با توجه به این نکته که پپ گواردیولا، معمولا می‌دانست که در بازار چکار می‌کند من واقعاً متوجه خرید متئوس نونیس نمی‌شوم.

سباستین استافورد بلور: احتمالا میسون ماونت. یک بازیکن خوب، اما آیا واقعاً برای وسط زمین ساخته شده است؟ من او را بیشتر به عنوان بازیکن شماره ۱۰ دوست دارم، اما منچستریونایتد از او آنجا استفاده نخواهد کرد و واضح است که به زودی صداهای ناراضی در اولدترافورد در مورد بازی های او شنیده می‌شود.

آنسو فاتی

کدام معامله بیشتر شما را شگفت زده کرد؟

کرافتون: آنسو فاتی به برایتون. من خبر را در توییت دیوید اورنشتاین بین چرت زدن آخر شبم دیدم و فکر کردم که دچار توهم هستم.

شفرد: انتقال قرضی آنسو فاتی از بارسلونا به برایتون. بازیکنی که زمانی به عنوان وارث لیونل مسی شناخته می‌شد. تعجب آور است، نه فقط به این دلیل که در ابتدا به نظر می‌رسید او به تاتنهام می رود، بلکه به این دلیل که به نظر می‌رسد حرکتی خارج از استراتژی‌های مشهور جذب بازیکن برایتون است.

اسپایرز: این که بازیکنان در اوج دوران حرفه‌ای خود تمایل به رفتن به لیگ حرفه‌ای عربستان دارند، تبدیل به یک امر عادی شده است، اما روبن نوس تقریباً اولین نفری بود که در ژوئن این کار را انجام داد، لحظه‌ای بد بود. نوس ۲۶ ساله است و همین چند هفته قبل اعلام کرده بود که رویای او بازی در لیگ قهرمانان است. معلوم شد منظورش لیگ قهرمانان آسیا بوده است.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *