فروش چلسی

https://footballtherapy.ir/?p=2997 : لینک کوتاه

پول فروش چلسی دقیقا کجاست؟

۲.۳ میلیارد پوند (۲.۸ میلیارد دلار) حاصل از فروش چلسی در سال گذشته، علیرغم وعده تحویل آن به قربانیان جنگ اوکراین، هنوز در حساب‌های بانکی بریتانیا مسدود است. ظاهرا مجوز اعطا شده توسط دولت بریتانیا که مرحله بعدی این فرآیند را تعیین می‌کند تا ۳۰ نوامبر مهلت دارد، اگرچه این مدت با توافق مشترک در گذشته تمدید شده است و احتمالاً دوباره تمدید خواهد شد.

فروش چلسی

رومن آبراموویچ مالک سابق چلسی در مارس ۲۰۲۲ توسط دولت بریتانیا به دلیل ارتباط با دولت روسیه تحریم و مجبورشد باشگاه را بفروشد – در ازای پولی که قرار بود برای کمک به قربانیان جنگ در اوکراین در نظر گرفته شود.

در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از پیشرفت در انتقال پول وجود ندارد و دولت بریتانیا به طور فزاینده‌ای ناامید شده است.

فایننشال تایمز در ژوئن گزارش داد که آبراموویچ در این تاخیر نقش داشته است چون او اصرار کرده مقداری از این پول برای افراد خارج از اوکراین، مانند «قربانیان ناامنی غذایی» خرج شود.

پول فروش چلسی مسدود شده است

یک منبع دولتی بریتانیا که به شرط ناشناس ماندن با The Athletic مصاحبه کرده ، این را تأیید می‌کند که آبراموویچ عاملی برای جلوگیری از انتقال پول نقد است. البته آبراموویچ قویاً هرگونه خبری مبنی بر که او نقشی در این روند داشته باشد را رد می‌کند.

پس از صدور مجوز اداره اجرای تحریم‌های مالی (OFSI) مبنی بر اجازه آبراموویچ برای فروش چلسی، درآمد حاصل از فروش در یک حساب بانکی در بریتانیا مسدود شد. پول بدون مجوز OFSI قابل جابجایی یا استفاده نیست.

مجوز، سند قانونی اجرای شرایط انتقال وجه نقد است و اگر مهلت ماه آینده آن به پایان برسد، فعلاً پول در حساب بانکی گیر می‌کند.

سخنگوی دفتر امورخارجه، جایی که سال گذشته آبراموویچ را تحریم کرد، در این باره می‌گوید: «درآمد حاصل از فروش باشگاه چلسی در یک حساب بانکی در انگلیس مسدود می‌شود در حالی که کارشناسان مستقل بنیادی را برای مدیریت و توزیع پول ایجاد می‌کنند.پس از آن باید درخواست مجوز برای انتقال وجوه به بنیاد ارائه شود.»

فروش چلسی

دردسر جدید: هویت پرتغالی آبراموویچ

هنگامی که کنسرسیوم Todd Boehley-Clearlake Capital خرید باشگاه را در ماه مه گذشته تکمیل کرد، مبلغ هنگفتی به یک حساب بانکی منتقل شد. با این حال، علیرغم ادامه جنگ در اوکراین، پول همچنان در همان حساب نشسته است.

یکی از عواملی که این توافق را متوقف می‌کند این است که چون آبراموویچ پاسپورت پرتغالی هم دارد، دولت بریتانیا مجبور است اتحادیه اروپا را در امضای قرارداد برای ایجاد بنیاد خیریه جدید مشارکت بدهد و این به معنای بوروکراسی اضافی است.

موضوع حساس دیگر این است که این بودجه چگونه باید تخصیص داده شود. آبراموویچ در بیانیه‌ای در وب‌سایت چلسی در مارس ۲۰۲۲ گفت که این پول «به نفع همه قربانیان جنگ در اوکراین» خرج خواهد شد، از جمله از طریق تأمین بودجه حیاتی برای نیازهای فوری قربانیان و حمایت از آنها. این در حالی است که موضع دولت بریتانیا این است که این پول باید در خاک اوکراین خرج شود.

به نظر می‌رسد این اختلاف نظر که آیا این پول به افراد نیازمند در خود اوکراین می‌رسد یا با تعریفی گسترده‌تر از قربانیان جنگ که می‌تواند شامل افراد خارج از قلمرو این کشور هم باشد اوضاع را برای دولت بریتانیا حسابی پیچیده کرده.

سخنگوی دفتر امورخارجه: «از زمانی که فروش باشگاه چلسی انجام شد، اصرار داشتیم فقط مجوزی صادر کنیم که تضمین کند درآمد حاصل از آن به طور خاص برای اهداف بشردوستانه در اوکراین استفاده می‌شود. ما این را در یک بیانیه یکجانبه در آن زمان بیان کردیم و به این موضع متعهد هستیم. ما می‌خواهیم این پول در سریع‌ترین زمان ممکن به اوکراین برسد.»

مجوز اولیه یک تاریخ انقضا داشت که تا به حال چندین بار تمدید شده است. در حالی که امکان تمدید دیگری برای این مجوز وجود دارد، دولت بریتانیا به طور فزاینده‌ای از تاخیرها و بوروکراسی که روند انتقال پول را متوقف کرده ناامید شده است.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *