پوچتینو

https://footballtherapy.ir/?p=3124 : لینک کوتاه

مائوریسیو پوچتینو چطور خودش را در دل هواداران چلسی جا کرد؟

نویسنده: سیمون جانسون/ اتلتیک
این هفته مائوریسیو پوچتینو رابطه خود را با هواداران چلسی مستحکم کرد. در دو بازی پرهیجان مقابل تاتنهام و منچسترسیتی، چلسی ۴ امتیاز گرفت و ۸ گل به ثمر رساند اما پوچتینو خیلی بیشتر از این آمارهای ساده از این دو بازی موفقیت به دست آورده است.

پوچتینو از انتقادها فرار می‌کند

هواداران چلسی از زمانی که پوچتینو به طور رسمی کارش را در ماه ژوئیه آغاز کرد، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بوده‌اند. نمایش خانگی قابل قبول مقابل لیورپول و آرسنال از جمله بازی‌های امیدوار کننده این فصل بوده. با این حال این اولین باری بود که تیم او در دو مسابقه “بزرگ” متوالی به موفقیت می‌رسید و از نظر نمایش مقابل قهرمان لیگ برتر، اولین باری بود که سطح بالایی را از شروع تا سوت پایان حفظ می‌کرد.

هیچ کس فریب این را نخواهد خورد که کار چلسی حالا دیگر تمام شده است و تمام مشکلات آنها ناگهان ریشه کن شده. پوچتینو هم دست بردار نیست، همان طور که پس از بازی منچسترسیتی در پاسخ به این سوال که احساس می‌کند چقدر با حالت ایده‌آل پروژه‌اش فاصله دارد، گفت: ” هنوز فاصله زیادی داریم… شاید این نقطه شروعی برای ایجاد اعتماد به نفس و باور بیشتر به شیوه کار ما باشد.”

کسب نتایج خوب در بازی‌های بزرگ قطعا به متقاعد کردن رختکن درباره اینکه تیم در مسیر درستی قرار دارد کمک می‌کند. در عین حال به همان اندازه، به طرفدارها هم اطمینان خاطر می‌دهد، به خصوص آنهایی که خیلی شیفته ایده‌های سرمربی سابق تاتنهام نبودند.

یک هفته کلیدی برای پوچتینو

این دو مسابقه بی‌نهایت برای پوچتینو و باشگاه کلیدی بود. اگر چلسی مقابل اسپرز شکست می‌خورد – تیمی که هوادارانش می‌خواهند در هر فصل، بدون توجه به موقعیت لیگ، در داربی به پیروزی برسند – یا نوار شکست خود در برابر منچسترسیتی را به هفت مسابقه افزایش می‌داد، آن وقت غرولندهای نارضایتی به اوج خود می‌رسید.
در عوض، حالا جو جدیدی اطراف باشگاه به وجود آمده. هواداران عصر یکشنبه در حالی از استمفورد بریج دور می‌شدند که با هیجان در مورد چیزی که تازه دیده بودند صحبت می‌کردند، این صحبت‌ها با خوش بینی همراه بود.

پوچتینو

بازی سیتی فرق می‌کرد

به نظر می‌رسد نحوه پیروزی ۴ بر یک مقابل اسپرز با توجه به اینکه تیم آنژه پستوچوغلو ۹ نفره بود و میکی فن د فن و جیمز مدیسون را هم به دلیل مصدومیت از دست داد، در نگاه اول چندان خیره کننده نبوده. چلسی باید خیلی زودتر این سه امتیاز را به دست می‌آورد نه اینکه با دو گل در وقت‌های تلف شده به مقاومت تاتنهام پایان دهد. در میان تمام انتقاداتی که به خاطر ضعف بازی تهاجمی و عدم آرامش بازیکنان به وجود آمد، به نظر می‌رسد اهمیت شکست دادن حریف فراموش شده است. پیروزی ۴ بر یک در پایتخت همیشه نتیجه بسیار خوبی است.

تساوی مقابل منچسترسیتی حتی بهتر هم بود. چلسی از زمان شکست دادن تیم پپ گواردیولا در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ هر شش دیدار خود را در تمام رقابت‌ها باخته بود و حتی یک گل هم به ثمر نرسانده بود. در بیشتر این بازی‌ها چلسی با ترس از حریف عقب‌نشینی کرده بود تا بتواند حملات سیتیزن‌ها را خنثی کند. آن‌ها همیشه به جای اعتقاد به بازی خود، با ترس بازی می‌کردند و حالت تسلیم داشتند.

شما نمی‌توانید در مورد اینکه پوچتینو چگونه تیمش را برای بازی روز یکشنبه آماده کرد، همین حرف را بزنید. با اینکه آنها سه بار عقب افتادند، هیچ نشانه‌ای از تسلیم شدن یا پذیرش شکست در چلسی وجود نداشت. آنها به بازگشت خود ادامه دادند و مدام به دنبال فرصت‌های بیشتر برای پیشروی بودند.هواداران هم آنها را به همین آن دوست داشتند، این تیم چلسی‌ای بود که برای مربی خود بازی می‌کرد.

پوچتینو

دعوا با آنتونی تیلور: دوستت داریم پوچ

کاری که پوچتینو در پایان بازی انجام داد، حتما به پیشرفت بیشتر او کمک خواهد کرد. او برای جرو بحث با آنتونی تیلور، داور بازی به زمین رفت. دلیلش هم این بود که داور درست زمانی که چلسی دوباره توپ را به دست آورده بود و در حال آماده شدن برای انجام یک ضد حمله دیگر بود سوت پایان مسابقه را زده بود.  بعد از بازی  پوچتینو به خاطر رفتارش عذرخواهی کرد، با این حال برای هواداران چلسی، دیدن مربی که تا لحظه آخر مبارزه می‌کند چیزی بود که بیش از هر چیز دیگری اهمیت داشت.

آنها به دیدن چنین شور و شوقی از سوی مربیان سابق از جمله خوزه مورینیو، آنتونیو کونته و توماس توخل عادت دارند. با این حال، هیچ نشانه‌ای از این واکنش‌ها در زمان گراهام پاتر در فصل گذشته وجود نداشت. او ترجیح می‌داد موضعی بسیار محترمانه اتخاذ کند و در کنفرانس‌های مطبوعاتی از کسی شکایت نکند. در حالی که نباید از هیچ مربی به خاطر اتخاذ چنین رویکرد آبرومندانه‌ای انتقاد کرد (به هر حال، این روش برای یک مربی موفق دیگر چلسی یعنی کارلو آنچلوتی جواب داد ) این یکی از دلایلی است که هواداران چلسی هرگز پاتر را به قلب‌هایشان راه ندادند.

واکنشی که پوچتینو نشان داد ساختگی یا صرفا برای نمایش نبود. او اعتراف کرد که نتوانسته احساساتش را کنترل کند. ار نگاه هواداران چلسی، آنها می توانند ببینند که مربی چلسی بدون ترس نارضایتی خود را از داوری که احساس می کنند در این سال‌ها با تصمیمات متعدد به باشگاه ظلم کرده است، اعلام می کند. آنها ، او را به خاطر چنین واکنشی تحسین کردند. این همان موضعی بود که یورگن کلوپ، گواردیولا یا میکل آرتتا هم قبلا گرفته بودند.

پوچتینو

صعود شروع شده است؟

چلسی از ۱۲ بازی تنها با ۱۶ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد، بنابراین همچنان انتقادها ادامه خواهد داشت. اما حداقل پوچتینو هیجان را به باشگاه بازگردانده است. پس از افتضاح فصل ۲۳ – ۲۰۲۲ که بدترین رکوردهای باشگاه را به ثبت رساند، آنها دوباره قابل تماشا هستند.

چلسی پس از هفت بار گلزنی در هفت دیدار آغازین لیگ، که شامل سه بازی بدون گل مقابل ناتینگهام فارست، بورنموث و آستون ویلا بود، در هشت بازی اخیرش ۱۹ بار دروازه حریف را باز کرده.

با توجه به اینکه پوچتینو ستون‌های یک پروژه جدید را در چلسی بنیان گذاشته، به نظر می‌رسد جایگاه او حالا و با توجه به با اتفاقات هفته گذشته در قلب هواداران آبی‌ها ارتقا یافته است.

درباره چلسی بیشتر بخوانید:
آنالیز عملکرد دروازه‌بان چلسی
پول فروش چلسی دقیقا کجاست؟

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *