https://footballtherapy.ir/?p=2576 : لینک کوتاه

چلسی پوچتینو، فرار به سوی پیروزی!

چلسی فصل گذشته را در حالی به پایان رساند که ۴ مربی مختلف را در طول فصل بر روی نیمکت خود دید. فصل با توخل شروع شد و با پاتر و سالتور ادامه پیدا کرد و در نهایت هم با فرانک لمپارد فصل فاجعه‌بار با کسب رتبه‌ی دوازدهم به پایان رسید. به قدری اوضاع چلسی در هفته‌های پایانی اسفناک بود که گمانه‌زنی‌هایی در مورد سقوط تیم به چمپیونشیپ هم مورد بررسی کارشناس‌ها و طرفدارها قرار می‌گرفت؛ بیچاره طرفدار‌های چلسی.

بعد از پایان فصل بود که گزینه‌های اصلی مربی‌گری چلسی توسط رسانه‌ها معرفی شدند: انریکه و ناگلزمن. چندین هفته مذاکره و رفت و آمد و در نهایت هر دو گزینه حذف شدند و پوچتینو با گردش ۱۸۰ درجه‌ای به جای تاتنهام، کار در چلسی را به عنوان چالش بعدی انتخاب کرد. البته که باید اشاره کرد که پیوستن پوچ به چلسی قبل از این اتفاق افتاد که مذاکرات با تاتنهام به مراحل جدی وارد برسد.

پوچتینو در ۲۹ می رسما به عنوان مربی چلسی توسط سایت باشگاه اعلام شد. در همان روزهای اول بود که به نقل از رسانه‌ها و خبرنگارهای معتبر مشخص شد که تمرینات بدنسازی و آمادگی جسمانی بازیکنان اولویت اول و اصلی او است. در این بین از نقل و انتقالات عجیب تاد بولی و شرکا غافل نشویم. در طول پنجره‌ی تابستانی ۱۵ بازیکن از چلسی از جمله کانته، ماونت، هاورتز و کواچیچ جدا شدند؛ اگر طرفدار چلسی هستید حق دارید که بغض کرده باشید. همچنین خریدهای زیادی ،که اکثریت بازیکن‌های زیر ۲۳ سال بودند، نیز توسط تیم مدیریتی چلسی انجام شد. در مورد نقل و انتقالات چلسی بعدتر بیشتر صحبت خواهیم داشت.

چلسی از پیش فصل با ۳ برد و ۲ مساوی در ۵ بازی گذر کرد و به این فصل لیگ برتر رسید و تا به اینجای کار هم ۴ امتیاز از ۳ بازی کسب کرده است. با توجه به گذشت فقط ۳ هفته‌ی نخست لیگ نمی‌توان نسخه‌ی کل فصل تیم را پیچید اما می‌شود با بهره‌گیری از آمارها برخی نکات را با مداد یادداشت کرد.

چلسی تا اینجای کار بیشترین درصد مالکیت توپ با اختلاف خیلی کم بعد از سیتی، بیشترین تعداد پاس صحیح، سومین تیم در لمس توپ در یک سوم دفاعی حریف و سومین تیم در لمس توپ داخل محوطه‌ی حریف را به خود اختصاص داده است. آمار دفاعی چلسی چندان جالب نیست که در توضیح آن می‌توان به مالکیت زیاد این تیم در طول بازی اشاره کرد.

 

چلسی

 

در این بین منفی‌ترین برداشت این است که چلسی به عنوان تیمی با مالکیت بالای توپ، تعداد شوت بسیار کمی دارد. اگرچه در بازی‌سازی، تیم پیشرفت محسوس و چشم‌نوازی را ارائه داده است اما پاس‌های آخر خوب به مقصد نمی‌رسند و همچنین بازیکن‌ها شجاعت زدن شوت پشت محوطه را ندارد.

تمامی این موارد را با اطلاع از این نکته بخوانید که چلسی جوان‌ترین ترکیب لیگ را دارد و اکثر بازیکن‌های فیکس تیم در طول زمستان گذشته و یا همین پنجره به تیم اضافه شده‌اند. با گذشت زمان و بیش از پیش هماهنگ شدن بازیکن‌ها با هم، با کیفیت ترکیب (اگه مصدومیت‌ها اجازه بدهند) و کادر مربی‌گری و همچنین عدم حضور در رقابت‌های اروپایی، چلسی می‌تواند یکی از مدعی‌های اصلی سهمیه محسوب شده و حتی کور سوی امیدی برای کسب جایگاه حال حاضر سیتی در هفته‌ی آخر داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *