کائورو میتوما

https://footballtherapy.ir/?p=2869 : لینک کوتاه

کتاب جدید ستاره ژاپنی برایتون: کائورو میتوما چطور به فوتبال نگاه می‌کند؟

نوشته اندی نیلور/ اتلتیک

شاهکارها برای کائورو میتوما، وینگر برایتون ادامه دارد. گل او مقابل بورنموث در ورزشگاه امکس در روز یکشنبه گذشته، ۱۶ ثانیه پس از حضورش در زمین، زودهنگام‌ترین گلی بود که توسط یک بازیکن تعویضی در لیگ برتر در تقریبا ۹ سال گذشته به ثمر رسید. سهم میتوما در برد خانگی ۳-۱ مقابل بورنموث به همین جا ختم نشد. ضربه سر او در دقیقه ۷۷ باعث شد تا تیم روبرتو دی‌زربی با اقتدار بازی را به نفع خود تمام کند.

کائورو میتوما ۲۶ ساله در ۶ بازی این فصل ۳ گل زده و ۳ پاس گل داده. میتوما رازهای موفقیت خود را در کتابی فاش می‌کند که تابستان امسال در ژاپن منتشر و به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار کتاب این کشور تبدیل شد. عنوان کتاب Vision (چشم‌انداز) است و میتوما در آن در مورد مسیر سفر  حرفه‌ای خود تا کنون و آنچه که می‌خواهد به انجام برساند، حرف زده.

کائورو میتوما
تصویر جلد کتاب کائورو میتوما با عنوان چشم انداز

گرچه می‌توان گفت مخاطب اصلی کتاب قرار است کودکان رویاپرداز ژاپنی باشند، اما در بین خوانندگان در همه سنین در ژاپن محبوبیت پیدا کرده است، جایی که میتوما این روزها اسطوره حساب می‌شود.

خلاصه‌ای از کتاب که توسط شرکت انتشاراتی Futabasha برای Athletic به انگلیسی ترجمه شده است، تکنیک‌ها و نگرش‌هایی را برجسته می‌کند که کائورو میتوما را قادر می‌سازد تا رویاهای خود را در برایتون محقق کند.

کائورو میتوما
کائورو میتوما زمانی که در ژاپن برای کاوازاکی بازی میکرد

تفکر معکوس

این روشی است که میتوما در طول دوران رشد خود و از کودکی، به آن تکیه کرده است. در این مدل فکری شما هدفی برای آنچه می‌خواهید به دست آورید تعیین می‌کنید و سپس با فکر کردن به آن وظایفی را برای خود تعیین می‌کنید که دائماً به‌روز می‌شوند.

میتوما می‌گوید یادداشت‌های روزانه برای رسیدن به اهداف از طریق تفکر معکوس مفید هستند: بنویسید که چه نوع تمرین یا تمرینی انجام داده‌اید، در مورد آن چه فکر می‌کنید و چگونه می‌توانید پیشرفت کنید. این باعث می‌شود از رشد خود آگاه شوید و احساس موفقیت داشته باشید.

پس از هشت سال حضور در آکادمی کاوازاکی فرونتاله، باشگاهی در توکیو، برایتون از آگوست ۲۰۲۱ با میتوما قرارداد امضا کرد، او تکنیک‌های خودسازی را که هنوز هم از آن استفاده می‌کند، یاد گرفت، مانند حفظ برگه‌های نوشته شده برای بهبود اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت.

او می‌دانست که از بسیاری از فوتبالیست‌های کلاس جهانی کوتاه‌ قدتر و کوچک‌تر است. برای غلبه بر این نقطه ضعف، میتوما تمرینات ویژه‌ای را برای تقویت هرچه بیشتر پای راست خود پشت سرگذاشت. این یک نمونه از مدل تفکر معکوس است در شرایطی که همه فکر می‌کنند باید پای ضعیف‌تر را تقویت کرد، او همه توانش را برای بهبود هرچه بیشتر پای قوی‌تر گذاشته.

مطمئناً این تمرینات حالا، برای میتوما که به‌عنوان یک وینگر چپ در برایتون بازی می‌کند موثر بوده: ۱۰ گل از ۱۳ گل او روی شوت‌های تکنیکی پای راست زده شده است.

کائورو میتوما

جادوگری در سمت راست

میتوما ماه گذشته با گل انفرادی خارج از خانه مقابل ولورهمپتون که به عنوان بهترین گل ماه آگوست لیگ برتر انتخاب شد، بزرگترین دارایی خود – دریبل زدن با سرعت – را به نمایش گذاشت.

میتوما هم زمان هم برای کاوازاکی بازی می‌کرد و هم هر روز مسافت یک ساعته‌ای را رانندگی می‌کرد تا برای تحصیل در رشته تربیت بدنی به دانشگاه تسوکوبا برسد. او به عنوان بخشی از کارش بر روی پایان نامه‌ای درباره دریبلینگ، تصمیم گرفت روی سر هم‌تیمی‌هایش موقع تمرین دوربین نصب کند. از خروجی‌ فیلم‌ها بود که متوجه شد “بازیکنان خوب حین دریبل به توپ نگاه نمی‌کنند.” دریبل زدن در حالی که تا حد امکان کمتر به توپ نگاه کنی و نگه داشتن توپ در میدان دید خود به جای خیره شدن به آن – برای او به یک ویژگی تبدیل شده است.

او همچنین با حذف کردن مدافع کناری حریف با دویدن پشت سر آن‌ها، آگاهی از موقعیت‌های سمت راست زمین برای پیش‌بینی اتفاقاتی که ممکن است در جناح مقابلش رخ دهد و نزدیک شدن به هم تیمی‌ها برای ایجاد برتری بازی‌اش را کامل می‌کند. میتوما از بازیکنانی که امیدوارند به عنوان یک وینگر به اوج برسند می‌خواهد تا حس لمس توپ را تقویت کنند، ستاره‌های ورزش را به طور مکرر در ویدیو تماشا کنند و یاد بگیرند به جای توپ به حریف نگاه کنند. او می گوید تمرین حرکات تا زمانی که بتوانید به صورت ناخودآگاه انجامشان بدهید باید با توپ و بدون توپ انجام شود.

کائورو میتوما
کائورو میتوما در رویال یونیون سن ژیلواز

ذخیره طلایی

تاثیر فوری میتوما به عنوان بازیکن تعویضی در بازی آخر هفته نشان دهنده نگرش و رویکرد او در مواقعی بود که در ترکیب اصلی حضور ندارد. این چیزی است که او باید در فوتبال اروپا به آن عادت کند. او در ۱۲ بازی از ۲۹ بازی در اولین فصل پس از انتقال از ژاپن و زمانی که به صورت قرضی در رویال یونیون سن ژیلواز در لیگ برتر بلژیک بازی می‌کرد به عنوان بازیکن تعویضی اتفاق افتاد. اما او با همان شرایط ۸ گل به ثمر رساند و ۴ پاس گل داد. و در نهایت ۱۲ بازی از ۴۸ بازی او برای برایتون هم از روی نیمکت شروع شده است..

او فقط به روال تمرین روزانه خود ادامه می دهد، روزهای باقیمانده تا مسابقه بعدی را محاسبه می‌کند و تصمیم می‌گیرد از قبل چه کاری باید انجام شود، یک روز را برای تمرین عضلات بالاتنه یا پایین تنه انتخاب می‌کند و این روند را بی وقفه تکرار می‌کند.

کائورو میتوما

در اهمیت زبان

میتوما مصمم بود بر موانع زبانی که در مسیر ستاره شدن وجود داشت غلبه کند. در آن فصلی که به صورت قرضی در بلژیک بازی می‌کرد به طور جدی روی یادگیری زبان انگلیسی کار کرد. حالا، بعد از هر بازی برایتون، او معمولا با جمعی از خبرنگاران کشورش به ژاپنی صحبت می کند، اما می تواند به راحتی به زبان انگلیسی هم مصاحبه کند.

کائورو میتوما می‌گوید گوش دادن با دقت به مکالمات هم‌تیمی‌ها و تماشای گزارش‌های بازی به زبان انگلیسی، کلید غلبه بر موانع زبانی است. او معتقد است که برای برقراری ارتباط با هم تیمی‌ها به اظهارنظرهای فکر شده و بدون اشکال گرامری نیاز دارید و عذرخواهی خیلی راحت به معنای اعتراف به اشتباهات است: ” برای تبدیلشدن به یک بازیکن بزرگ باید اعتماد به نفستان را به رخ بکشید!”

رژیم غذایی و آماده سازی

زمانی که او برای Royale Union Saint-Gilloise در بروکسل پایتخت بلژیک بازی می‌کرد، رستوران‌های ژاپنی زیادی در شهر برای صرف غذا وجود داشت، اگرچه او غذاهای محلی مانند صدف و سیب زمینی سرخ کرده بلژیکی را نیز امتحان کرد.

از زمانی که به انگلستان نقل مکان کرد، از وعده‌های غذایی ارائه شده توسط متخصصان تغذیه باشگاه برای بهبود عملکرد خود استفاده کرده است. او می‌گوید آنچه شما هر روز می خورید برای حفظ قدرت بدنی ضروری است و یک رژیم غذایی متعادل عملکرد بدن را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید:
تونی بلوم مالک برایتون: همیشه آماده فروش بازیکنان و مربی‌مان هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *