کریستین رونالدو

https://footballtherapy.ir/?p=2668 : لینک کوتاه

یادداشت: داستان هشدار به رونالدو برای آمدن به ایران صحت دارد؟

خاورمیانه این روزها شاهد رویدادهای عجیبی است. این موضوع را می‌توان از خبر رویارویی دو تیم باشگاهی ایران و عربستان دریافت. بعد از هفت سال دوری و البته نه دوستی حالا قرار است دو تیم النصرعربستان و پرسپولیس ایران روز ۲۸ شهریور ماه در ورزشگاه آزادی رو به روی هم قرار بگیرند. یک بازی منحصر به فرد و خاص با حضور جادوگر سیاه! همراهی کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی دنیای فوتبال در کنار لوییس کاسترو و بازیکنانش برای فوتبالدوستان ایرانی می‌تواند بعد از مدت‌ها رخوتی که حتا بر مستطیل سبزرنگ هم سایه انداخته است را کنار بزند و حال‌و‌هوای تازه‌ای به فضای بی روح فوتبال ایران بدهد، بلکه بهانه‌ای باشد برای آشتی دوباره هواداران با سکوهای ظاهرا درحال تعمیر آزادی!
البته قابل پیش‌بینی است که به سبب حساسیت‌های روابط ایران و عربستان و باب تازه‌ای که در این مسیر به وجود آمده است برای گروه‌های خاصی در دو کشور این دیدار و اتفاق‌های جنبی آن چندان خوشایند نباشد. حضور ستاره فوتبال دنیا در ایران می‌تواند اعتباری نسبی به چهره مخدوش و همیشه پرچالش فدراسیون فوتبال ایران ببخشد اما این حضور حتما با حواشی و شایعاتی همراه است که واکاوی آن ماجرایی است طولانی.
از هفته گذشته تا امروز خبری عجیب از هشدار یک شرکت بیمه طرف قرارداد با تیم النصر به کریستین رونالدو در فضای مجازی دست به دست می‌شود. آن قدر که رییس فدراسیون فوتبال ایران را هم به واکنش واداشت. بی آن که صحت و سقم ماجرا را کسی دنبال کرده باشد. خبرها بی هیچ تفاوتی در کلمات و عبارات رونویسی شده از هم بودند و حامل این پیام که شرکت بیمه‌ای به کریستین رونالدو هشدار داده که به خاطر عدم پیش بینی پذیری اتفاقات در ایران و بخصوص رفتار طرفداران ایرانی در ورزشگاه یا خارج از آن بهتر است برای بازی با پرسپولیس راهی ایران نشود. در متن خبر هیچ اسمی از شرکت بیمه هشدار دهنده آورده نشده بود و منبع هم در هیچکدام از نسخه‌های خبر منتشر شده ذکر نشده بود. حداقل من پس از جستجوهای طولانی در فضای رسانه‌های موجود داخلی و حتی خارجی چیزی ندیدم!

رونالدو

البته که صابون طرفداران دوآتشه ایرانی یک بار پیش از این به تن جادوگر سیاه خورده بود و خاطره فریادهای هواداران تیم ملی ایران پای پنجره هتل محل اقامت تیم پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ – نه از سر ابزار ارادت که برای ایجاد مزاحمت و اختلال در خواب بازیکنان حریف- به حتم در یاد CR7 مانده است. به حتم رونالدو با تامین امنیت و پوشش‌های محافظتی خاص به کشوری با رفتارهای هیجانی تماشاگرانش پا می‌گذارد. با همه این حرف‌ها خبر هشدار شرکت بیمه چه راست باشد چه تانها یک شایعه مهم نیست. از انصاف نگذریم برای شرکت بیمه‌ای که قراردادی ۱۴۰ میلیون دلاری برای پوشش سلامت فیزیکی اعجوبه دنیای فوتبال دارد حضور در ایران با توجه به شرایط فرودگاه، احتمال تجمع هواداران، وضعیت ورزشگاه، اوضاع حمل و نقل و وضعیت اجتماعی کشور میزبان ریسک غیر قابل پیشگیری دارد. واقعا ممکن است آن‌ها نه در فضای رسانه‌ای که در مکالمات روزمره واقعا رونالدو را به مراقبت بیشتر از خودش در این بازی و حواشی بعد از آن توصیه کرده باشند!
شایعات همچنان ادامه دارد، هر روز نقل قول و خبر و اظهار نظری. و واقعا باید صبر کنیم و ببینیم بیست و هشت شهریور بازی واقعا در آزادی، با حضور تماشاگران روی سکوها و رونالدو توی زمین برگزار می‌شود یا باز هم شاهد خلاقیت تازه‌ای از سوی فدراسیون فوتبال خواهیم بود!

به  مگ تراپی سر بزنید.
فوتبال تراپی، برای حال خوب با فوتبال.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *