دادگاه دنی آلوز

https://footballtherapy.ir/?p=3683 : لینک کوتاه

در جلسه محاکمه دنی آلوز چه گذشت؟

هشدار: این گزارش حاوی اطلاعات و محتواهایی است که شاید برای همه مناسب نباشد.

گزارشی که می‌خوانید، برداشتی است از روایت رایا کاروالیو، از سایت اتلتیک/ بخش اسپانیا

دنی آلوز پیراهن سفید به تن داشت و شلوار جین آبی روشن. لاغرتر از قبل، با ریزش موی آشکار و سر خمیده. این با آن تصویر قدیمی که از آلوز داشتیم به کلی فرق می‌کرد. او روزی که در دادگاه عالی بارسلونا ظاهر شد به سختی قابل تشخیص بود.

آلوز پس از ۳۸۱ روز بازداشت، پیش از محاکمه به اتهام تجاوز جنسی – اتهامی که او بارها آن را رد کرده است – اندکی قبل از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه به دادگاه آمد. تمام ورودی‌های ساختمان توسط دوربین‌ها و روزنامه‌نگاران بی‌شماری احاطه شده بود. آنها منتظر چیزی بودند که قبلاً در اسپانیا به عنوان «محاکمه سال» توصیف شده بود. آلوز با یک ون پلیس از ورودی عقب ساختمان وارد دادگاه شد.

دادگاه آغاز می‌شود

جلسه قرار بود ساعت ۱۰ صبح شروع شود، اما با نیم ساعت تاخیر شروع شد.

اولین کسی که صحبت کرد، وکیل متهم، اینس گواردیولا بود. (چرا در اسپاانیا همه گواردیولا هستند؟) آلوز در جایگاه متهم نشسته بود. دستانش به هم گره خورده بود و حالت او به دور از لبخندی بود که در روزهای بازی برای بارسلونا متمایزش می‌کرد.

آلوز توسط قربانی متهم شده بود که پشت درهای بسته شهادت داد. شاکی در محاصره صفحه‌های پوشاننده چهره صحبت کرد تا متهم را نبیند و صدایش مخدوش شده بود تا از افشای هویت او جلوگیری شود. در دادگاه دوست و پسر عمویش، دو پیشخدمت کلوپ شبانه ساتون و دربان سالن هم حضور داشتند. همه آنها در شب ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ ، حضور داشته‌اند.

آنها پنج نفر اول از ۲۸ شاهدی بودند که قرار بود در دادگاه سه روزه شهادت دهند. آلوز نیز قرار بود مدرک ارائه کند اما در نهایت این ماجرا به روز چهارشنبه موکول شد.

در اینجا، چند سکانس از لحظات کلیدی روز اول محاکمه آلوز را می‌خوانید:


سکانس اول: اتهامی که دنی آلوز با آن مواجه است چیست؟

در ژانویه ۲۰۲۳، دنی آلوز بازیکن سابق بارسلونا توسط پلیس محلی با حکم تحقیق در مورد تجاوز جنسی ادعایی در یک کلوپ شبانه در شهر بارسلونا دستگیر شد.

آلوز که ۴۰۸ بازی برای بارسا در دو دوره و همچنین ۱۲۶ بار برای تیم ملی برزیل انجام داده، از زمان دستگیری خود در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۳ در بازداشت به سر می‌برد. او این یک سال را در زندانی در شمال غربی بارسلونا به سر برد.

دفتر دادستانی اسپانیا مدعی است که آلوز در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ به یک زن ۲۳ ساله در کلوپ شبانه ساتون در بارسلون تجاوز کرده است. آلوز بارها این اتهام را رد کرده ، از جمله در چندین جلسه استیناف. او روایت‌های مختلفی از وقایع به بازپرس پرونده ارائه داده اما در نهایت در مصاحبه‌ای در ماه ژوئن اعتراف کرد که در ابتدا درباره آنچه اتفاق افتاده «دروغ گفته است».

زمانی که آلوز برای اولین بار روایت خود را از وقایع ارائه داد، هرگونه آشنایی با شاکی را رد کرد. در ۱۷ آوریل سال گذشته، برای دومین بار در برابر قاضی تحقیق شهادت داد و گفت که رابطه وجود داشته، اما توافقی بوده است. آلوز درباره تناقصض گویی در اظهاراتش گفته بود “برای نجات ازدواجم و جلوگیری از طلاق به خاطرخیانت دروغ گفتم”.

سکانس دوم: چه کسانی مدرک دادند و چه گفتند؟

گواردیولا اولین کسی بود که صحبت کرد. این سومین وکیلی است که دنی آلوز در یک سال گذشته داشته.

وکیل آلوز دفاعیات خود را مبنی بر نقض حقوق اساسی و محاکمه عادلانه موکلش ارائه کرد.وکیل خواستار تعلیق محاکمه شد به این دلیل که متهم قبلاً در رسانه‌ها تحت “محاکمه موازی” قرار گرفته است. به گفته او فشار رسانه‌ای، اصل بی گناهی او را نقض کرده است.

او ۴۵۰ مقاله روزنامه‌ها را به قاضی نشان داد که در آنها به نظر او دنی آلوز به طور علنی محکوم شده و به عنوان “متجاوز جنسی” برچسب خورده است.

او همچنین مدعی شد اولین وکیل او کمتر از دو ساعت فرصت داشته تا با پرونده آشنا شود و بیانیه‌اش را در زمان دستگیری آلوز آماده کند. «او هرگز این فرصت را نداشته که در مرحله پیش از محاکمه به طور مؤثر از خود دفاع کند.»

در مقابل دادستان استدلال کرد که حقوق اساسی متهم نقض نشده است زیرا تحقیقات به درستی انجام شده. در رابطه با “محاکمه موازی” هم دادستان گفت که این پرونده به دلیل شهرت آلوز بسیار پررنگ شده است.

پس از نیم ساعت استراحت، دادگاه پذیرفت که آلوز در روز آخر دادگاه و پس از شهادت شاهدان، از خود دفاع کند. قاضی اما از ابطال دادگاه برای رسیدگی دقیق‌تر به دفاعیات متهم خودداری کرد.

سپس نوبت به قربانی ادعایی رسید.شاکی پشت درهای بسته شهادت داد و مطبوعات نتوانستند به اظهارات او دسترسی داشته باشند.صحبت‌های او یک ساعت و ربع به طول انجامید. مادر آلوز – لوسیا آلوز، که برای حمایت از پسرش به همراه سایر اعضای خانواده حضور داشت، به رسانه‌ها گفت که پسرش را دیده است و او برای دفاع از خودش به اندازه کافی “قوی” است.

شاهدان علیه دنی آلوز وارد می‌شوند

سپس نوبت به دوست شاکی رسید. او اظهارات دوستش را تایید کردند. طبق روایت آنها از اتفاقات، آنها ابتدا برای شام در خانه دوستشان جمع شده بودند و بعد برای خوردن نوشیدنی بیرون رفتند.

به گفته آنها، گروهی از مردان مکزیکی در کلوپ ساتون به آنها نزدیک شدند و آنها را به VIP دعوت کردند. پس از مدت کوتاهی، پیشخدمتی به آنها گفت که آلوز از آنها دعوت کرده تا سر میز او نوشیدنی بنوشند. «به او سلام کردم و او دستش را روی پشتم گذاشت. او رفتار لجنی داشت. رفتارش را دوست نداشتم و به آن طرف میز رفتم. من تمام مدت آنجا ماندم.»

او گفت که متوجه همین رفتار با دو دوستش هم شده است.دختر شاکی در حالی که گریه می‌کرد، درباره دفاعیات آلوز و اینکه چرا به دوستانش در مورد رفتار زشت او هشدار نداده است، گفت: «در آن لحظه به آنها فکر نمی‌کردم، به خودم فکر می‌کردم.»

دوست قربانی بعداً شهادت داد که اگرچه در ابتدا همه چیز خوب بود اما “آنها بعد از مدتی شروع به ایجاد ناراحتی کردند”. “آنها از می‌رقصیدند، ما را با رفتارشان آزار دادند.”

دوست شاکی توضیح داد که چگونه قربانی به او هشدار داده است که آلوز او را دعوت می کند تا به جایی برود که “از آن بی خبر است” و “او نمی‌خواهد به آنجا برود”. در پایان، او گفت که آلوز از طریق یک مخفی در ناپدید شد و هیچکدام از آتنها نفهمیدند او کجا می‌رود؟سپس نوبت به پیشخدمت‌ها رسید. اولین گارسونی که صحبت کرد گفت این برونو دوست آلوز بوده که قربانی و دوستانش را دعوت کرده تا با آنها نوشیدنی بنوشند و گفت که “او قبلاً این کار را با زنان دیگر هم انجام داده بود”.

سپس نوبت به دربان رسید کلوپ. او با اظهارات شاکی و دوستش موافق بود و اظهار داشت که آلوز در حالی که حال عادی نداشته بدون اینکه چیزی به او بگوید از آن اتاق خارج شده.

روز جلسه بعدی دادگاه چه خبر است؟

در ساعت ۳ بعدازظهر روز سه شنبه نوبت ۲۲ نفر دیگر از شاهدان از جمله جوآنا سانز – همسر آلوز – و برونو، دوستی که در ۳۰ دسامبر با آلوز در کلوپساتون بوده، خواهد بود. همه اینها در شرایطی است که وکلای آلوز اتهام را رد می کنند. محاکمه ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *