منچسترسیتی در بازار امریکا

https://footballtherapy.ir/?p=3691 : لینک کوتاه

چطور منچسترسیتی به محبوب ترین تیم لیگ برتردر آمریکا تبدیل شد؟

این گزارش، ترجمه‌ای است از نوشته دن شلدون در وب‌سایت اتلتیک

فرقی نمی‌کند پپ گواردیولا در قسمتی از تد لاسو ظاهر شود. رودری گل بردن سه گانه را در استانبول به ثمر برساند. یا یک بازیکن فورتنایت اهل پنسیلوانیا پیراهن باشگاه را به تن کرده باشد. به هر حال منچسترسیتی به محبوب‌ترین تیم  لیگ برتر در ایالات متحده تبدیل شده است.

داده‌هایی که توسط لری جانسون و نیلسن دو تحلیلگر رسانه‌های ورزشی امریکا گردآوری شده است، نشان می‌دهد که منچسترسیتی پربیننده‌ترین تیم انگلیسی در تمام پخش‌های تلویزیونی ایالات متحده در طول سال ۲۰۲۳ بوده است. میانگین کل بینندگان آن‌ها به ۳۶.۹ میلیون نفر رسیده است. تنها باشگاه Club America، صدر نشین لیگ مکزیک بالاتر از آنها در جدول قرار داشت.

منچستریونایتد که بسیاری آن را یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های جهان می‌دانند، سال ۲۰۲۳ را با میانگین کل بیننده ۱۳.۴ میلیون نفر در امریکا به پایان رساند. آنها پایین‌تر از تاتنهام هاتسپر، نیوکاسل یونایتد، چلسی، آرسنال و لیورپول قرار گرفتند.

منچسترسیتی در بازار امریکا

داده‌ها درباره منچسترسیتی چه می‌گویند؟

اگر برایتان سوال پیش آمده که داده‌ها چگونه جمع‌آوری شده‌اند، توضیحات جانسون و نیلسن مدل محاسبه را روشن می‌کند: «کاری که ما انجام می‌دهیم این است که هر روز بازی‌ها را دنبال می‌کنیم و جدول داده‌ها را آپدیت نگه می‌داریم. اگر منچسترسیتی دو بازی با متوسط ۸۰۰۰۰۰ بیننده داشته باشد، در مجموع ۱.۶ میلیون نفر آن بازی را تماشا کرده‌اند. این یک ایده کلی از دو چیز به دست می‌دهد: تیمی که بیشترین تماشاگر را در ایالات متحده دارد و سپس اینکه چه تیمی بیشتر در تلویزیون حضور دارد.»

رقم کلی شامل همه بازی‌ها می‌شود، نه فقط لیگ برتر. منچسترسیتی با بردن همه جام‌ها به جز یکی از چهار رقابتی که در سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شد، بیننده زیادی جذب کرد.

بازی آنها درفینال لیگ قهرمانان در ایالات متحده توسط شبکه سی بی اس پخش شد. این شبکه بعدتر فاش کرد که پیروزی ۱-۰ سیتی برابر اینترمیلان در ماه ژوئن توسط بیش از دو میلیون نفر در ایالات متحده تماشا شده است.

حتی اگر اعداد تمام مسابقات را در بر بگیرد، منچسترسیتی تقریباً سه برابر تعداد متوسط بیننده بیشترازهمسایه‌اش منچستریونایتد جمع کرده و این یک دستاورد قابل توجه است.

داستان منچسترسیتی از سال ۲۰۱۷ شروع شده

محبوبیت آنها در ایالات متحده ممکن است برای ناظران عمومی تعجب آور باشد. اما این چیزی است که در پشت صحنه سیتی سال‌هاست روی آن کار می کند. آمار بیننده‌ها در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که تلاش‌های آنها نتیجه داده.

به گفته جانسون، وضعیت تجاری منچسترسیتی در ایالات متحده از سال ۲۰۲۰ در مسیری یک طرفه قرار گرفته است.

این تحلیلگر رسانه‌ای اضافه می‌کند: «با شروع همه‌گیری کرونا، زمانی که لیگ برتر شروع به سبقت گرفتن از همه در فوتبال کرد، همراه با موفقیت در لیگ قهرمانان و سایر رقابت‌ها، آنها واقعاً شروع به کار کردند.»

این اتفاقی نبوده که از آغاز سال ۲۰۱۷، سیتی سه بار برای تورهای پیش فصل خود به ایالات متحده آمده. اولین سفر تابستانی آنها پس از کرونا، در سال ۲۰۲۲ بود. وقتی که شاهد برگزاری مسابقاتی در هیوستون، تگزاس، گرین بی و ویسکانسین بودیم. تیم گواردیولا قرار است تابستان امسال دوباره به آنجا سفر کند. انها در حال مذاکره با چلسی برای یک بازی دوستانه احتمالی مقابل یکدیگر هستند.

ایالات متحده بازار مهمی است که تمام باشگاه‌های لیگ برتری، و تیم‌های نخبه در سراسر قاره اروپا می‌خواهند از آن استفاده کنند. لیگ برتر انگلیس به طور متوسط پربیننده ترین لیگ فوتبال دنیا در سال ۲۰۲۳ بوده است. محبوبیت این لیگ با نزدیک شدن به جام‌جهانی مردان در سال ۲۰۲۶ که ایالات متحده میزبانی مشترکش را با کانادا و مکزیک دارد، کاهش نخواهد یافت.

برای منچسترسیتی، گرفتن بازار آمریکا بیشتر از اینکه یک تیم فوتبال موفق در زمین داشته باشند، مهم است. آنها همچنین امیدوارند این روند رو به رشد، نگاه فرهنگی به باشگاه و مالکانش را تغییر دهد.

منچسترسیتی تد لاسو

اگر لازم باشد، گواردیولا بازیگر هم خواهد شد

بردن بازی‌ها و جام‌ها کلیدی است، اما اگر لازم باشد، گواردیولا هم در تد لاسو با جیسون سودیکیس هم‌بازی می‌شود.

برای باشگاه، کار با تد لاسو سریال بسیار محبوب Apple TV بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر برای ارتباط با مشتریان ساکن درایالات متحده بود. انها به وضوح تلاش کردند نقاط تماسشان را در بازار امریکا متنوع کنند. این در عین حال به هواداران امریکایی این فرصت را می‌دهد تا برند سیتی را چیزی فرای از فوتبال ببینند.

بر اساس اطلاعات پلتفرم YouGov، که داده‌هایی را از طرفداران آمریکایی فوتبال در رده سنی ۱۸ تا ۴۰ سال بین جولای ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ جمع‌آوری می‌کند، سیتی در رتبه اول لیگ برتر برای قوی‌ترین برند فوتبالی در آمریکا قرار دارد.

منچسترسیتی در سال ۲۰۲۳،  ۱۲۹ درصد افزایش درآمد خرده‌فروشی در ایالات متحده داشته. بازدیدهای YouTube آنها از مقصد این کشور هم ۱۵۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

منچستر سیتی فقط یک تیم فوتبال نیست!

نوریا تار، مدیر ارشد بازاریابی گروه فوتبال سیتی به خبرنامه صنعتی Marketing Brew در ماه دسامبر گفت: «ما خود را یک برند سرگرمی ورزشی می‌دانیم. ما بسیار منعطف هستیم. ما آن برند سنتی فوتبال نیستیم که بگوییم «این فقط مربوط به فوتبال است».

مدیر ارشد بازاریابی سیتی تخمین زده است که حدود ۷۰ درصد از هواداران باشگاه در ایالات متحده زیر ۳۵ سال سن دارند. در حالی که ۹۹ درصد از طرفداران جهانی آنها در خارج از بریتانیا زندگی می‌کنند.

در تلاش سیتی برای فتح آمریکا چیزی که نباید نادیده گرفته شود، این واقعیت است که سیتی فوتبال گروپ مالک باشگاه نیویورک‌سیتی در لیگ MLS هم هست. این به آنها برتری عملیاتی نسبت به رقبای خود در لیگ برتر می‌دهد. و البته درک بهتری از بازار محلی. تار می‌گوید سیتی حدود ۱۰ کارمند مستقر در نیویورک دارد که در زمینه بازاریابی و حمایت مالی برای شرکت‌های مستقر در ایالات متحده کار می‌کنند.

در ماه نوامبر، سیتی گزارش مالی سالانه خود را برای فصل ۲۰۲۲-۲۳ منتشر کرد و در آن درآمدش را ۷۱۲.۸ میلیون پوند اعلام کرد. این یک رکورد جدید در لیگ برتر بود. انها همچنین رکورد سود باشگاهی ۸۰.۴ میلیون پوندی را به ثبت رساندند. این تقریبا دوبرابر سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ بود.

منچسترسیتی در بازار امریکا

مساله اختلاف ساعت

NBC، یکی دیگر از چهار شبکه تلویزیونی سنتی ایالات متحده پخش کننده بازی‌های لیگ برتر در امریکا است. آنها حقوق انحصاری پخش تمام ۳۸۰ بازی هر فصل را تا پایان سال ۲۰۲۸ خریده‌اند.

یونایتد، لیورپول و آرسنال، به طور کلی، محبوب‌ترین و پربازدیدترین تیم‌های این شبکه هستند. اما تفاوت زمانی بین انگلیس و ایالات متحده به این معنی است که تعداد تماشاگران یک باشگاه بر اساس زمان برگزاری بازی‌های آن‌ها مشخص می‌شود. هرچه تعداد بازی‌های شنبه ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر (GMT) بیشتر باشد، به این معنی است که بازی‌ها در زمان ناهار در ساحل شرقی و ساعت ۹:۳۰ صبح در ساحل غربی امریکا آغاز می‌شوند. و این یعنی تماشاگران این بازی‌ها در ایالات متحده بیشتر است.

در مقابل، ساعت ۱۲:۳۰ شنبه (GMT) برای مخاطب آمریکایی مطلوب نیست. دو سوم کشور در ساحل غربی بیدار نخواهند بود، جایی که بازی ها در ساعت ۴:۳۰ صبح آغاز می شود. در حالی که یک سوم دیگر در ساحل شرقی که ساعت ۷:۳۰ صبح است به سختی بیدار هستند.

اما چیزی که آمریکایی‌ها به آن علاقه دارند، عالی بودن و تماشای بهترین‌ها است. برای همین آنها خودشان را با مسابقات سیتی هماهنگ می‌کنند.

منچسترسیتی در ایالات متحده

اینجا داستان هواداری فرق می‌کند

هیچ تیم دیگری از لحاظ تعداد بازیکنان ستاره‌ای که دارد به آنها نزدیک نیست. ارلینگ هالند، کوین دی بروینه، رودری، جک گریلیش، برناردو سیلوا و بسیاری دیگر … .و نسل جدیدی از هواداران وجود دارند که بازیکنان را در هر کجا که باشند دنبال خواهند کرد.
این چیزی است که بدون شک به سیتی کمک می‌کند موج جدیدی از هواداران جوان آمریکایی را که اولین تجربه‌شان از لیگ برتر از طریق FC 24، بوده به دست آورد.

چیزی که در سال‌های اخیر به ساخت برند سیتی کمک کرده است، موفقیت آن‌ها در لیگ قهرمانان است. جایی که آنها حداقل برای شش فصل متوالی به یک چهارم نهایی رسیده‌اند.

این احتمال وجود دارد که برخی از هواداران فوتبال در ایالات متحده از تماشای مسابقات مرحله گروهی خسته شوند. تفاوت ساعت با اروپا به این معنی است که بازی‌ها در طول روز کاری در روزهای سه شنبه یا چهارشنبه برگزار می‌شود. اما زمانی که مراحل حذفی شروع می‌شود، تماشاچی‌های تلویزیونی خودشان را با مسابقات هماهنگ می‌کنند.

سرگرمی باشه، کوفت باشه!

این نکته را فراموش نکنید که فرهنگ هواداری فوتبال در ایالات متحده بسیار سست‌تر است. برخی از هواداران دو یا سه تیم محبوب دارند که از تماشای آنها لذت می برند، نه اینکه با یک تیم ازدواج کنند.

احتمالا شما هم می‌دانید آمریکایی‌ها چطور هستند: اگر چیزی واقعاً سرگرم کننده باشد، مردم آن را تماشا خواهند کرد. و لیگ برتر واقعا سرگرم کننده است.

اگر علاقمندید بیشتر درباره هواداری فوتبال در ایالات متحده بخوانید، این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم:
تفاوت تماشاگران انگلیسی و امریکایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *