تیم بعدی ژابی آلونسو

https://footballtherapy.ir/?p=3807 : لینک کوتاه

لیورپول و بایرن ژابی آلونسو را می‌خواهند. شما بودید کدام را انتخاب می‌کردید؟

نوشته نیک میلر
ژابی آلونسو مردی با گزینه‌های مختلف است. این خطر وجود دارد که باقیمانده این فصل به یک پروسه استخدام طولانی برای ژابی آلونسو تبدیل شود. فصلی که او امیدوار است اولین قهرمانی برای یک باشگاه آلمانی باشد از سال ۲۰۱۲ باشد که بایرن مونیخ نامیده نمی‌شود.

برای اینکه اهمیت ماجرا را بیشتر درک کنید، آخرین باری که بایرن قهرمان بوندسلیگا نشد، TikTok وجود نداشت. تیلور سویفت صرفا یک خواننده معمولی کانتری بود و جود بلینگهام ۹ سال داشت.

موفقیت بالقوه ژابی آلونسو، اگر بایرلورکوزن قهرمان لیگ شود، نباید دست کم گرفته شود. دقیقاً به همین دلیل است که او بسیار خواستنی است. تیم آلونسو هیجان‌انگیز فوتبال بازی می‌کند، فنی و انعطاف‌پذیراست و همه اینها به این معنی است که شهرت او به عنوان یک «مرد فوتبالی» غیرقابل انکار است.

ژابی آلونسو

ژابی آلونسو همچنین تحسین دو ابرباشگاه را برانگیخته که به دلایل مختلف به دنبال سرمربی جدید هستند.

آلونسو در لیست لیورپول برای جانشینی یورگن کلوپ قرار دارد. برای لیورپول آلونسو یک قهرمان است. او در این باشگاه پنج سال هدایت خط هافبک را در دهه ۲۰۰۰ به عهده داشته. همچنین به نظر می‌رسد آلونسو کاندیدای نشستن روی نیمکت همان باشگاهی باشد که در حال شکست دادن آنها است. بایرن او را مردی می‌داند که آشفتگی ناشی از آزمایش‌های ناموفق پیاپی جولیان ناگلزمن و توماس توخل در سه فصل گذشته را برطرف می‌کند.

شما اگر جای ژابی آلونسو بودید چه مسیری را انتخاب می‌کردید؟ در اینجا ارزیابی می‌کنیم که کدام یک از این دو گزینه درخشان برای پرتقاضاترین مربی فوتبالی این روزها بهتر است.

کدام ترکیب بیشتر به درد ژابی آلونسو می‌خورد؟

لیورپول احتمالاً بهتر از بایرن است. در واقع گروه اصلی آنها  شامل آلیسون، ویرجیل فن دایک، ترنت الکساندر-آرنولد و محمد صلاح  بهتر از آن چیزی هستند که در بیشتر باشگاه‌ها و نه فقط بایرن، پیدا می‌کنید.

قهرمان فعلی آلمان به وضوح بازیکنان درخشانی دارد. از جمله هری کین ، بهترین شماره ۹ جهان. به علاوه جمال موسیالا، جاشوا کیمیچ و آلفونسو دیویس. اما کیفیت عمومی بازیکنان پایین‌تر از لیورپول است. نکته‌ای که نتایج اخیر بایرن بر آن تاکید می‌کند. این سوال که کدام تیم بیشتر برای سبک آلونسو مناسب است، مشکل‌تر است.

رویکرد فعلی لیورپول با نحوه عملکرد لورکوزن در این فصل بسیار متفاوت است. اما بسیاری از بازیکنانی که در حال حاضر در آنفیلد حضور دارند، بسیار سازگار هستند.

کدام تیم قدرت خرج کردن بیشتری دارد؟

بایرن به وضوح جذابیت و پول لازم را دارد که اساساً هر کسی را که می‌خواهد از بوندس لیگا بخرد. بنابراین اگر آلونسو بخواهد هرکسی را که زیر نظر او در لورکوزن پیشرفت کرده در صورت انتخاب باواریا با خودش همراه کند، احتمالاً می‌تواند.

با این اوصاف، هم نفوذ مالی لیگ برتر و هم تاریخ اخیر لیورپول نشان می‌دهد که آنها اگر واقعاً بازیکنی را بخواهند، آماده هستند تا بیشتر باشگاه‌های دیگر را به خاطر آن بازیکن شکست دهند.

این بسیار دور است و در حوزه تئوری، اما، با توجه به اینکه او بازی با دابل پیوت در لورکوزن را ترجیح می‌دهد، به احتمال زیاد یک هافبک شماره ۶ دیگر در صدر لیست او خواهد بود. چه به بایرن برود و چه به لیورپول.

زیرساخت بایرن بهتر است یا لیورپول؟

این یکی از ناشناخته‌های بزرگ لیورپول است. آنها برای فصل آینده مدیر ورزشی ندارند. اگرچه برنامه این است که در اسرع وقت یک مدیر ورزشی منصوب شود. بنابراین، همانطور که همه چیز پیش می‌رود، آلونسو نمی‌داند در صورت جانشینی کلوپ با چه کسی همکاری خواهد کرد. این ایده آل نیست، اما ممکن است برای مدت طولانی نگران کننده نباشد.

جدا از آن، سلسله مراتب لیورپول به طور منطقی با Fenway Sports Group، که مالک باشگاه است، تنظیم شده است. آنها برنامه خود را برای فروش سهامشان متوقف کرده‌اند. پروژه گسترش آنفیلد به یک استادیوم ۶۰۰۰۰ نفری هم تکمیل شده است.

در آن طرف، کریستوف فروند، مدیر ورزشی و یان کریستین دریسن، مدیر اجرایی بایرن، تازه در تابستان گذشته به باشگاه پیوسته‌اند. اما آلونسو حداقل این راحتی را خواهد داشت که بداند با چه کسی در مونیخ کار خواهد کرد.

او در صورت رفتن به بایرن، احتمالاً با فشار و تماس بیشتری از سمت چهره‌های سرشناس باشگاه مواجه خواهد شد. جایی که بازیکنان و مدیران سابق به ندرت از به اشتراک گذاشتن نظرات خود خجالت می‌کشند. در لیورپول او شانس بیشتری برای کار کردن در آرامش دارد.

زابی آلونسو در لیورپول

ارتباط عاطفی با کدام دسته تماشاگران برای ژابی آلونسو راحت‌تر است؟

هر دو باشگاه استدلال خواهند کرد که در اینجا دست بالاتر را دارند. ژابی آلونسو پنج فصل در لیورپول (۰۹-۲۰۰۴) بازی کرده و بعداً سه فصل در مونیخ (۱۷-۲۰۱۴) داشته و ظاهراً وابستگی خوبی به هر دو شهر دارد.

با این حال، در بایرن، او تنها یکی از بازیکنان درخشانی بود که در تیم برنده آنها حضور داشت. او احتمالاً در لیورپول محبوب‌تر است. جایی که او یکی از بخش‌های کلیدی تیمی بود که به طور غیرمنتظره‌ای قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و چهار سال بعد منچستریونایتد را تا روزهای آخر در مسیر قهرمانی تعقیب می‌کرد.

رابطه با هواداران احتمالاً در لیورپول مهم‌تر خواهد بود. اگر می‌خواهید به عنوان سرمربی در آنفیلد موفق شوید، باید نوعی ارتباط با هواداران داشته باشید. خواه این چیزی باشد که خودتان ایجاد کرده‌اید یا از قبل وجود داشته است. آلونسو این فاکتور را دارد، بنابراین فرصت بیشتری نسبت به بسیاری از مربیان احتمالی دیگر به او داده خواهد شد.

خداحافظی یورگن کلوپ

چالش و فشار کجا کمتر خواهد بود؟

یکی از نکات کلیدی انتخاب بایرن برای ژابی آلونسو، این شانس است که باشگاه و تیم را مطابق با وجهه خود شکل دهد. او همچنین جانشین چند مربی شکست خورده خواهد شد.

و این همان جایی است که نقطه ضعف کلیدی استخدام لیورپول در آن نهفته است. او جانشین محبوب‌ترین سرمربی آنها از زمان کنی دالگلیش خواهد شد. همانطور که دیوید مویس و اونای امری به شما خواهند گفت، جانشین فوری یک افسانه بودن به ندرت پایان خوبی دارد.

با این اوصاف، ترکیبی از روابط موجود او با باشگاه و هواداران، به علاوه این واقعیت که در لیورپول به اندازه بایرن انتظار موفقیت نمی‌رود، به این معنی است که او در مرسی ساید صبر و شکیبایی بسیار بیشتری از سمت هواداران خواهد داشت.

در بایرن، کسب عنوان قهرمانی در لیگ به عنوان موفقیت حداقلی تلقی می‌شود. در حالی که در لیورپول، مقام دوم به عنوان یک شکست فاجعه‌آمیز تلقی نمی‌شود. به‌ویژه در شرایطی که منچسترسیتی در هر مرحله پتانسیل قهرمانی دارد. البته که فشار وجود خواهد داشت، اما در لیورپول آنقدرها ظالمانه نخواهد بود.

ژابی آلونسو +خانواده

سبک زندگی کدام شهر برای ژابی آلونسو جذاب‌تر است؟

آلونسو در مرکز شهر لیورپول زندگی می‌کرد. او ظاهراً به بارهای دانشجویی رفت و آمد می‌کرد زیرا آنها را به مکان‌های مجلل ترجیح می‌داد. در حالی که دوست دختر و همسر فعلی‌اش ناگور آرانبورو هم در هتل چهار ستاره Hope Street کار می‌کرد. پسر آنها جون نیز در سال ۲۰۰۸ در آنجا به دنیا آمد.

با این حال، ماندن در آلمان از نظر تئوری می‌تواند برای خانواده‌اش کمتر مخرب باشد. حتی اگر لورکوزن در آن سوی کشور باشد، با فاصله یک رانندگی هفت ساعته تا مونیخ. جایی که ظاهرا ناگور، همسر آلونسو از زندگی در آنجا لذت می‌برد.

رقبا کجا دردسر کمتری دارند؟

این بدون شک یکی از زمینه‌هایی است که بایرن در آن دست برتر را دارد. با انتقال به آنجا، آلونسو بنا به تعریف، اصلی‌ترین دارایی رقبای داخلی را حذف می‌کند: خودش.

بوریسیا دورتموند و آر بی لایپزیگ در دهه گذشته گه گاه بایرن را تهدید کرده‌اند. اما هرگز نتوانستند واقعاً این کار را انجام دهند. در حالی که یکی از اشکالات اصلی زندگی در لیگ برتر این است که باید با غول‌های بزرگی که در منچستر و لندن زندگی می‌کنند کنار بیایید.

شما باید تقریباً همه چیز را همیشه درست انجام دهید تا به طور مؤثر سیتی یا آرسنال را به چالش بکشید.

راه سوم ژابی آلونسو

در واقع، او سه گزینه دارد: او می‌تواند به سادگی از لیورپول و بایرن برای علاقه‌شان تشکر کند، در لورکوزن بماند و به کار خوب خود در آنجا ادامه دهد.

گفته می شود او در ۴۲ سالگی عجله خاصی برای “پرتاب شدن” به یک باشگاه بزرگتر را ندارد. صرف نظر از اینکه لورکوزن در شش ماه گذشته چقدر درخشان بوده است، این اولین فصل کامل او در این باشگاه است. مربیگری یک تیم بزرگ مثل لیورپول و بایرن فرصت‌های باورنکردنی را به یک مربی می‌دهند، فرصت‌هایی که ژابی آلونسو فکر می‌کند ممکن است به این زودی‌ها دوباره به وجود نیایند. اما هر دو به دلایل مختلف، تعهدات بسیار بزرگی هم به همراه می‌آورند.

آیا ممکن است او از داستان پند آموز آندره ویلاش بواش، که در اولین فصل کامل مربیگری خود در پورتو سه گانه را به دست آورد و بعد در سن ۳۳ سالگی به چلسی رفت و در عرض ۹ ماه اخراج شد، درس بگیرد؟

سناریوها متفاوت است و آلونسو در لیورپول یا بایرن فرصت بیشتری خواهد داشت. اما این مرحله بسیار ابتدایی از زندگی مربیگری او است و گزینه معقول برای توسعه آن ممکن است گذراندن یک فصل دیگر در آنجا باشد. باز هم، گفتن این حرف از راه دور بسیار آسان است. زمانی که دو تا از بزرگترین باشگاه‌های جهان به شما پیشنهاد می‌دهند، خیلی از این حرف‌ها باد هوا است.

آلونسو باید بین یک عمارت مجلل، یک پنت‌هاوس یا خانه‌ای راحت که در ۱۴ ماه گذشته آن را ساخته یکی را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید:
مرد ساکتی که وظیفه دارد جانشین یورگن کلوپ را پیدا کند
تحلیل مدیریتی تصمیم یورگن کلوپ: ماشینی که نخواست با سه چرخ راه برود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *