ژاوی

https://footballtherapy.ir/?p=3676 : لینک کوتاه

آیا ژاوی با مصاحبه‌هایش انتخاب مربی بعدی بارسا را سخت می‌کند؟

این گزارش، برداشت آزادی است از نوشته پل بایوس در وب‌سایت اتلتیک
یک هفته پس از اعلام اینکه ژاوی از سمت سرمربیگری بارسلونا در پایان فصل کناره‌گیری می‌کند، سرانجام ژاوی روز آرامی را در دفترش گذراند.

بارسا روز شنبه در خارج از خانه به راحتی ۳-۱ آلاوس را شکست داد و عملکرد خوبی داشت. شاید همین به ژاوی دلایلی داد تا احساس حقانیت کند.

او آندریاس کریستنسن، مدافع میانی‌اش را به عنوان یک هافبک هولدینگ بازی داد. با مرد دانمارکی شب خوبی را سپری کرد و اعتمادش به جوانان تیم هم دوباره نتیجه داد. لمینه یامال و پائو کوبارسی هر دو از ابتدا بازی را شروع کردند و بسیار خوب بازی کردند. در حالی که هکتور مدافع کناری بود. هکتور فورت هم که در نیمه دوم به میدان آمد یک پاس گل داد.

گوندوگان در بارسا

ایلکای گوندوگان هم دوباره به عنوان هافبک هجومی خوب عمل کرد.

کاپیتان سابق منچسترسیتی یک گل زد و یک پاس گل داد. این به این معنی است که در سه بازی گذشته، در حالی که در نقش پیشرفته‌تری بازی می‌کرد، روی ۴ گل (دو گل و دو پاس گل) تاثیر مستقیم داشته است. فصل ۲۰۲۳-۲۴ اکنون فصلی است که گوندوگان بیشترین پاس گل را در تمام رقابت ها به ثبت رسانده است (۹).

ژاوی: بارسا بدترین جا برای مربیگری است

با در نظر گرفتن صحبت‌های ژاوی در هفته گذشته، پیروزی مقابل آلاوس احتمالاً برای او یکی از لذتبخش‌ترین لحظات باقی مانده از این رقابت‌ها خواهد بود. این به این دلیل است که مرد ۴۴ ساله اینبار بر عکس همیشه در کنفرانس‌ مطبوعاتی به سختی زندگی‌اش اشاره نکرد.

او شنبه گذشته، زمانی که بارسا در خانه ۵-۳ از ویارئال شکست خورد، گفت: “اینجا سخت‌ترین جا برای مربی شدن است.”او این موضوع را سه روز بعد هم تکرار کرد و گفت: “مربی بارسلونا بودن یک زندگی بی رحمانه است. همه باعث می‌شوند احساس کنید به اندازه کافی خوب نیستید.”

او همچنین در مورد جو “سمی” اطراف باشگاه صحبت کرد و از رسانه ها خواست این مورد منعکس کنند. به نظر ژاوی فضای فعلی برای پیشرفت تیم مساعد نیست. قبل از بازی آلاوس، ژاوی از این هم فراتر رفت و گفت که هدایت بارسلونا ارزشش را ندارد.

“من می روم زیرا دو سال و نیم از حضورم در این سمت می‌گذرد و معتقدم کل روند سرمربی شدن بارسلونا ارزشش را ندارد.

شما هر روز با همه چیز می‌جنگید و این شما را خسته می‌کند. شما نمی‌توانید از زندگی روزمره خود لذت ببرید. من مربیان این باشگاه را دیده‌ام که حتی زمانی که برنده شدند، رنج می‌کشند و در حال مبارزه هستند. مربیانی که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند و (هنوز) زیر سوال هستند. این هفته، با یاگوبا آراساته (مدیر اوساسونا) در مورد این مساله صحبت کردم. او به من گفت که از کارش از دوشنبه تا جمعه لذت می‌برد. خوب، ولی من نه.»

ژاوی در بارسا

ژاوی از بارسا اخراج نخواهد شد

منطقی است که ژاوی ادعا کند پس از اعلام رفتنش در تابستان، احساس آزادی می‌کند. اصرار مداوم او اما برای برجسته کردن پیچیدگی‌هایی که بارسلونا را احاطه کرده ممکن است به جستجوی باشگاه برای یافتن جانشین او آسیب برساند.

دکو مدیر ورزشی بارسا این وظیفه حیاتی را بر عهده دارد. با توجه به محدودیت‌های مالی، باشگاه از قبل هم به اندازه کافی از برنامه‌های خود عقب هست. حفاری‌های ژاوی فقط به مشکلات می‌افزاید.

خوان لاپورتا رئیس بارسلونا، روز جمعه در مصاحبه با ایستگاه رادیویی کاتالونیا RAC1 گفت که ژاوی را اخراج نخواهد کرد: “او تا پایان فصل اینجا خواهد بود، زیرا مستحق اخراج نیست.” با این حال، کسانی که در داخل باشگاه هستند می‌دانند که اگر نتایج در زمین ضعیف باشد، ممکن است این وضعیت تغییر کند.

منابع باشگاه نمی‌خواهند در مورد آخرین صحبت‌های ژاوی که در حال حاضر به عنوان یک موضوع بزرگ تلقی نمی‌شود، اظهار نظر کنند. هفته‌ها پیش همان منابع اذعان کردند که با توجه به تجربه‌ای که او در بارسلونا به عنوان بازیکن داشته از اینکه می‌بینند سرمربی‌شان تحت تأثیر انتقادها و فشارهای ناشی از این کار قرار گرفته است، شگفت‌زده شده‌اند.

خوشبختانه برای هیئت مدیره و کادر مربیگری، بازی مقابل آلاوس حاشیه امنی ایجاد کرد. بارسا درخشان نبود، اما محکم بود. سه گل از پنج شوت به سمت دروازه به ثمر رساند و از رقم ۱.۲۱ گل مورد انتظار خود فراتر رفت.

کریستینسن در بارسا

رومئو، مهره سوخته

غیر از نتیجه، ژاوی از عملکرد کریستنسن در اولین بازی خود برای باشگاه به عنوان یک هافبک خوشحال است.

این بازیکن ۲۷ ساله ۸۲ دقیقه بازی کرد. آمار ۴۳ پاس صحیح از ۴۸ پاس را ثبت کرد. و پس از بازی بیشترین تمجید را از سرمربی خود دریافت کرد: “کریستنسن به من گفت که احساس راحتی می‌کند. او توپ را از دست نداد، دوئل‌ها را برد و تمرکز زیادی داشت. حالا ما یک بازیکن جدید برای خط هافبک خود داریم. ما واقعاً از نتیجه این آزمایش خوشحالیم. می‌خواهیم با کریستنسن (در این نقش) برای مدت طولانی کار کنیم. او تمام ظرفیت‌های فنی برای انجام این کار را دارد. بازی کردن در آنجا آسان نیست. اما او می تواند این کار را گام به گام انجام دهد.”

حضور کریستنسن در خط هافبک، به طور بالقوه یک ضربه نهایی برای اوریول رومئو است.

آخرین چیزی که رومئو به آن نیاز داشت این بود که با انتخاب ژاوی از کریستنسن عقب بماند. منابع باشگاهی به اتلتیک می‌گویند، این بازیکن ۳۲ ساله این هفته به دفتر دکو رفته تا در مورد علاقه‌ای که خیرونا مدعی قهرمانی لالیگا برای به خدمت گرفتن مجدد او دارد صحبت کند.

پاسخ دکو واضح بود: با ناتوانی بارسلونا در ژانویه برای تقویت خود، رومئو در حال حاضر راهی برای خروج ندارد. با این حال او فقط در هفت دقیقه آخر مقابل آلاوس بازی کرد.

شاید بارسا خوشحال باشد!

همه اینها تا حدی به روایت ژاوی کمک می‌کند. شکست باشگاه در یافتن جایگزینی مناسب برای سرخیو بوسکتس، یکی از دلایل وضعیت بد فعلی تیم است.

آنها در نهایت با رومئو، که زمانی فارغ التحصیل آکادمی لاماسیا بود، قرارداد بستند. کریستنسن اما ظاهراً جای او را در آن موقعیت گرفته است. بنابراین جای تعجب نیست که او اکنون تصمیم خود برای ترک خیرونا و پیوستن مجدد به بارسلونا را زیر سوال ببرد.

به هر حال،  ژاوی در موقعیتی نیست که بتواند به کسی رحم کند. انتخاب بازیکنان توی زمین از امروز تا پایان فصل احتمالاً به اندازه کنفرانس‌های مطبوعاتی ژاوی بی‌رحمانه خواهد بود. و تا زمانی که جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا در خطر نباشد، بارسلونا هر دو را خواهد پذیرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *